Week 2 + Week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 2 + Week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 2 + Week 3

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

17 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Hey allemaal!
Week 2
Hierbij alweer mn derde blog! Ik heb deze weken niet zo heel veel spannends meegemaakt dus vandaar dat ik nu ongeveer om de week een blog post. Ik heb vorige week 3 dagen gewerkt. Het begint nu eindelijk echt leuk te worden en de Antilliaanse stagiaires zijn ook heel leuk! We hebben ook een leuk team op de afdeling dus dat scheelt allemaal gelukkig! Vrijdag moesten we naar immigratie, waar we gelukkig niet zo heel lang hoefden te wachten, maar waar we wel kregen te horen dat we onze verblijfs/werkvergunning waarschijnlijk over 4 maanden konden ophalen… oftewel vlak voor ik naar huis ga. We moesten wel over 2 maanden even langskomen of die toevallig niet al klaar was, maar dat was maar een kleine kans. Toen we terug kwamen van immigratie zijn we naar Saint tropez gegaan waar ik een spagaat foto had gemaakt. Maar ik vond hem nog niet helemaal perfect dus binnekort maak ik een nieuwe en staat die op mn blog! Aangezien ik nog geen tijd heb gehad om aan mijn lenigheid te werken lukte die gelukkig wel! Ik wou eigenlijk vaste dagen in de week vaststellen om het turnen bij te houden maar dat gaat niet zo makkelijk hier, omdat wij onregelmatig moeten werken en nu helaas dan ook de weekenden. We hadden ook vandaag weer een heeeerlijke panini!!

Vorige week zaterdag waren we overdag naar een lokaal strandje gegaan. We wouden eigenlijk naar een groter en bekender strand (Bleu bay) gaan maar aangezien ik achter het stuur zat en Anne, Anne en Melanie geen kaart konden lezen waren we daar maar naartoe gegaan. Het was heel klein maar wel heel gezellig. Er waren namelijk 2 gezinnetjes met hele lieve bruine kindjes en toen waren we tot de conclusie dat we eigenlijk alle vier een donker kindje wouden, omdat die veel leuker zijn! Haha. Anne en ik zijn toen nog even de rotsen opgeklommen om beter over de zee uit te kijken. Hier zaten ook hele toffe slakken met een zwart schild met een soort stekels. Ik pakte er een op om em beter te bekijken totdat hij begon te plassen (althans dat dacht ik). Ik had em snel in het water gegooid en had gauw mijn handen gewassen. Toen we ongeveer een halfuurtje in de zon hadden gelegen en weer even het water ingingen om af te koelen keek ik toevallig naar mijn hand en zag dat er allemaal rode vlekken op zaten. Ik schrok en dacht direct aan die slak, en die plas zal wel gif zijn geweest. Ik ging direct naar een Antilliaanse man (half in paniek) en hij vertelde me dat dat indianen slakken waren en dat ik of over mijn hand heen moest plassen of de rode vlekken er gewoon vanaf liet slijten. Nou en die keus was snel gemaakt! De rode vlekken hebben er nog ongeveer een week opgezeten want No Way dat ik over mijn hand heen ga plassen. ’s Avonds gingen we eerst indrinken bij zo’n bus van een of andere Antilliaanse partij die reclame maakte voor de verkiezingen. Hier werden wij die avond opgehaald door de Loko bus. Dit is een bus zonder ramen en vanbinnen net een discotheek is die dan door Curaçao 2 uur lang rondrijd. Om 9 uur stapten we in de bus en konden we onbeperkt drinken. We hadden de bus met de hele Nieuwestraat afgehuurd. Het feest begon al direct goed toen de buschauffeur vroeg of hij ook een biertje mocht en natuurlijk kreeg hij dit. Het was echt super gezellig en iedereen was na 2,5 uur helemaal zat! De buschauffeur had namelijk nog een halfuur langer doorgereden omdat hij vond dat we ons als een van de weinige goed aan de regels hadden gehouden en zo’n leuk gezelschap waren. Toen we de bus weer uitstapten kwamen we er achter dat de buschauffeur ook goed had meegedronken en ook flink heeft zitten blowen, maar gelukkig reed de bus maar 30 km/uur dus dat scheelde wel weer! Daarna hebben we een groepsfoto gemaakt voor de bus. We zijn na de busrit direct door gegaan naar Bermuda waar we die avond op de VIP lijst stonden en allemaal gratis naar binnen mochten. We zijn hier niet heel lang gebleven, omdat we uitgenodigd waren voor een poolparty. Toen we eenmaal daar waren bleken we maar met z’n zessen te zijn en hadden snel een duik genomen om daarna toch maar naar huis te gaan. Niemand wist precies hoe laat die thuis was maar het was ongeveer half 4.



Vorige week zondag was echt een brakke dag. Wij Limbo’s zijn de hele dag thuisgebleven om gewoon wat te chillen beetje RTL gemist te kijken en ’s avonds heerlijke noedels gegeten!


Maandag moesten we weer werken maar dinsdag hadden we blijkbaar een dagje vrij, zodat we woensdag donderdag en vrijdag met onze avonddiensten konden beginnen. Gelukkig kwam ook Anne dan eindelijk naar Piscadera toe! Maandag was het op stage echt een chaos! We waren met 6 stagiaires en we waren gewoon van half 11 tot half 2 alleen op de afdeling. En de meeste die er waren wisten nog lang niet alles dus het was maar een beetje gissen wat we moesten doen en we hadden dan ook bijna de hele dag op onze kont gezeten. ’s Avonds zijn Anne en ik bij de Mac gaan eten en hadden we als toetje een Mc Flurry Oreo die heel eerlijk gezegd meer op Mc Flurry koffiedrap leek (zie foto’s), maar hij was wel heel lekker! Dinsdag waren we naar Pirate Bay gegaan. Een strandje naast het Hilton en Mariot hotel. Het was een gezellig strandje, maar het was alleen een nadeel dat er stenen in het water lagen. Ik heb dinsdag ook eindelijk mijn eigen gemaakte kalender opgehangen! Nu heb ik een goed overzicht wanneer we leuke dingen gaan doen, want daarvoor zijn we natuurlijk hier! En een beetje stage dan.. Haha.

Week 3
Het was weer maandag en we hadden een vroege dienst na een zeer vermoeiend weekend. Ik viel dan ook bijna in slaap op stage en had heel veel moeite om mijn ogen open te houden. Woensdag, donderdag en vrijdag hadden we onze eerste avonddiensten en zeer benieuwd of we hier wel “Hard” moesten werken. Woensdag en donderdag stond ik in het Hospice en Melanie en Anne op de verzorgingsafdeling. Woensdag begon ik mijn dienst met 4 uur lang bij een Mw te zitten die op sterven lag. Ik had die dag niet veel gedaan maar die avond hadden 2 mensen afscheid genomen van die Mw terwijl ik erbij zat en dat had wel even indruk gemaakt. Ik had ook moeite om mijn tranen in bedwang te houden omdat het zo heftig was. Donderdag had ik gelukkig wel wat meer gedaan in mijn avonddienst maar beide avonden waren wel heel gezellig omdat ik met hele leuke collega’s moest werken. Vrijdagavond moest ik naar de verzorgingsafdeling. Ik verveelde me echt dood en ik had 1 iemand geholpen met eten en 2 mensen in bed gelegd en dat was mijn avonddienst. Vlak voordat we mochten gaan moest nog 1 wond verzorgd worden en we dachten dan kijken we wel even mee. Dit bleek een hele heftige wond. Het onderbeen was heeel donkerpaars nog net niet zwart en het vel hing er helemaal los aan. Melanie mocht assisteren en toen ze de voet optilde gleed het vel er zo af! Het was heel indrukwekkend om te zien en er waren zelfs blaren op haar been waar je het bloed zo doorheen zag stromen! Deze wond had mijn dienst wel weer goed gemaakt want het was zoo saai!

Zaterdagmorgen was ik voor de verandering weer eens lekker vroeg wakker… en toen liep ik opeens Anne H tegemoet. Zij had eigenlijk stage maar voelde zich niet lekker en aangezien je hier een briefje van de dokter móét hebben moesten we dus naar de dokter, maar… waar was die dan. Hij bleek dicht bij onze stageplek in brievengat dus dat moesten we makkelijk kunnen vinden! Mja dan ken je ons nog niet… 3 keer verreden en toen toch maar weer de weg gevraagd bleek het uiteindelijk toch weer heel makkelijk te zijn -_-. Anne kreeg uiteindelijk een lading pillen. We zouden eerst naar het strand gaan maar aangezien het al best laat was zijn we toch maar naar Saint Tropéz gegaan. ’s Avonds was er goud en fout party op Mambo beach. Aangezien ik thuis niet op het idee was gekomen om in hemelsnaam iets Gouds of fouts mee te nemen zijn Anne en ik naar de winkel gegaan en hadden we daar een lapje stof gekocht en zelf wat geknutseld. We kregen zelfs bijna het carnavals gevoel en bedachten dat dit dan maar onze 11e van de 11e werd. Na een super avond en een vage terugreis was ik weer zo handig om gewoon uit de auto te vallen en blijkbaar met mijn hoofd kei hard op de vloer te vallen, maar ik had nergens last van. Zondag zijn we naar Daaibooi baai gegaan waar we lekker konden uitbrakken! Terug thuis hadden we nog maar even de wegenwacht gebeld want blijkbaar was onze band weer eens lek -_-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7957

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: