Week 4 + Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 4 + Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 4 + Week 5

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

01 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Heyhey!

De tijd vliegt hier echt veel te hard! We zitte gewoon al een maand hier! Het is gewoon ook heel raar, want van de ene kant heb ik het idee dat ik hier al heel lang zit en van de andere kant alsof ik gister afscheid heb genomen…

Week 4
Afgelopen week hebben we weer 4 dagen stage gelopen. Ik moest deze week beneden op de verzorgingsafdeling werken. Maandag stonden er 11 stagiaires en 3 vaste dus het was wel erg veel dus ik mocht gelukkig naar boven naar het Hospice. Na de verzorging werd ons gevraagd of we mee wouden naar het ziekenhuis met 2 cliënten en aangezien ik heel graag wilden zien hoe het er uitzag gingen we dus graag mee. Onderweg naar het ziekenhuis vroegen we aan de Antilliaanse stagiaire die meeging waarom we naar het ziekenhuis gingen, waarop we als antwoord kregen; Uhm.. nou die Mw heeft volgens mij haar PEG ontstoken en die Mr.. ja dat weet ik niet meer. Dus dat was al een goede voorbereiding. Toen we het ziekenhuis binnenliepen kwam er ons een geboeide crimineel met 2 agenten ons tegemoet. Toen we verder doorliepen keken we onze ogen uit. Je had er bijvoorbeeld al klasse 1,2 en 3. Klasse 1 was voor de rijke mensen met airco op de kamer en 2 persoonskamers. Klasse 2 was ook nog met airco maar klasse 3 lag je gewoon in de warmte met meerdere op een kamer. De wachtkamers waren ook half buiten. We hebben ook nog even op de recovery (uitslaapkamer) gekeken, en waar het in Nederland helemaal volstaat met allemaal bewakingsapparatuur stond in die kamer 3 bedden een koffie en thee apparaat en verder helemaal niks. Dan zie je pas echt hoe goed wij het in Nederland hebben! Toen we eindelijk aan de beurt waren na 4 uur wachten!!, moesten we uitleggen waarvoor we kwamen omdat er niet eens een verwijsbrief was geschreven. De stagiaire vertelde dat van de Mw de PEG ontstoken was. Toen ze de PEG gingen controleren bleek deze helemaal niet ontstoken te zijn en toen we keken zag het er heel mooi uit. Toen bedachten Anne en ik ons dat we de volgende keer wel zelf even kijken want het was sowieso al een wat zwakkere Mw en om dan voor niks naar het ziekenhuis te moeten… Toen was de Mr aan de beurt en aangezien niemand wist waarvoor hij kwam moesten ze eerst Hamiëd bellen en uiteindelijk bleek dus dat bij hem de PEG verwijderd moest worden.
Dinsdag moest ik dan wel beneden blijven waar ik mocht samenwerken met een hele leuke Antilliaanse stagiaire. Het was toch wel leuker als ik dacht beneden maar boven was dan wel nét iets leuker. Donderdag en vrijdag heb ik samengewerkt met een ander meisje en die had een vriend uit Maastricht dus dat was wel grappig. Ze was ook al een beetje Limburgs aan het leren zo kon ze bijvoorbeeld al zeggen “sjiek is mig det”. Ik zei haar dat als ze mij Papiaments leerde ik haar Limburgs leerde. Toen zei ze ook dat als ze klaar was met haar studie dat ze naar Nederland ging verhuizen en trouwen met die jongen terwijl ze pas 20 was. s' Avonds waren we naar Tantra gegaan. Hier kon je een beker voor 10 gulden kopen en dan een uur lang gratis drinken. Het was erg gezellig maar waren wel al weer vroeg thuis, omdat die jongen waar we mee meereden de dag erna stage had.Woensdag hadden we een dagje vrij tussendoor en waren we naar Jan Thiel gegaan. Iedereen zei dat dat een heel mooi strand was maar het viel best wel tegen. We hebben hier ook steeds op het vlot gelegen dat midden in het water lag want daar was het beter uit te houden. Vrijdagavond wouden we naar een salsabandje gaan in een of ander resort Livingstone, maar dit bandje was er helemaal niet dus waren we doorgereden naar een ander salsabandje. Dit viel uiteindelijk best wel tegen dus toen waren we maar weer doorgegaan naar Bermuda waar het wel gezellig was. Zaterdag hadden we Amstel Bright party, georganiseerd door Wereldstage. Het was op Kokomobeach, maar het was wel kleiner als verwacht. We deden ook mee aan een volleybaltoernooi maar hier lagen we er al direct uit. Toen hebben we nog verder de hele dag in de zon gelegen en kwamen ze steeds rond met lekker dingen. Na de zonsondergang hebben we nog even gefeest en konden we om 9 uur weer terug met de bus. Toen snel douchen en wat anders aantrekken en door naar Bermuda. Anne H moest zondag al om half 7 beginnen en zou het niet te laat maken maar uiteindelijk waren we om pas 4 uur thuis. Zondag was er iemand die ene beetje brak was dus zijn we maar een lekker dagje thuisgebleven, wat ook wel eens fijn is!
Week 5
We hadden maandag weer een vroege dienst die zoals gewoonlijk weer rustig verliep. We zijn maandag ook eindelijk begonnen aan onze opdrachten! Maandag avond waren we voor het eerst gaan sporten. Dit was zo chill want ze hadden er airco en daarna kun je even uitzweten in de sauna nog even in het turkstoombad en dan heerlijk afkoelen in het zwembad. Ze hebben er ook warme douches en toen we dat hoorde dachten we bah dat is toch veel te warm maar het is heeerlijk! Ik kan nu tenminste ook goed aan mijn conditie, kracht en lenigheid werken voor turnen. Dinsdag hadden we wel een beetje spierpijn en aangezien het erg bewolkt was en af en toe een bui viel leek het ons verstandig lekker een dag thuis te blijven. ’s Avonds waren we wel nog gaan sporten. Woensdag hadden we ook nog een vroege dienst. ’s Avonds was er een bingo in café de Tijd. Het was heel gezellig maar helaas had niemand van ons iets gewonnen.. Donderdag wouden we naar het strand gaan, maar toen we bij het strand aankwamen was het niet echt een strand. Er lagen over kiezels en we stonden in de middle of nowhere met zn 3e. Er lag een fort en het was een mooie omgeving dus gingen we maar even de toerist uithangen! Overal maakte we foto’s van en uiteindelijk hadden we met zn 3e ook 173 foto’s gemaakt! We zijn ook in en op het fort geweest en hier hebben we ook prachtige foto’s kunnen maken. Ik heb speciaal voor mn moeder maar van de planten en cactussen wat foto’s gemaakt ;P. Daarna waren we even de zee ingedoken en maar op de stenen gaan liggen wat niet heel comfortabel was dus waren we al rond half 4 weer thuis. ’s Avonds kwam Gers Pardoel in Bermuda. Het was een hele gezellige avond en we waren dan ook laat thuis. Vrijdag zijn we naar Lagun gegaan. Het was best een klein strandje maar wel erg mooi! We hebben daar ook even gesnorkeld en dat was ook erg mooi om te zien. We stonden een beetje te chillen in het water toen er opeens een meisje riep voor te helpen. Ze sleepte een ander meisje mee maar kon het niet meer houden dus schoten we alle 4 te hulp. Anne en Melanie hadden het meisje gebracht tot waar ze weer kon staan. Maar het rare was ze snorkelde gewoon weer verder… We stonden allemaal perplex van wat daar gebeurde. Blijkbaar had ze zich verslikt in het zeewater tijdens het snorkelen en raakte toen in paniek. Het ene meisje wat haar zo ver mee heeft gesleept was ook helemaal buiten adem en vond het ook al vreemd. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusies dat Antillianen zich gewoon behoorlijk aanstellen xD. Toen we weer in het water stonden riepen mensen dat er een schildpad zwom dus ik rende het strand op om onze snorkels te pakken. Het was een best grote schildpad en heel mooi om te zien! Af en toe kwam hij alleen met zn kopje een beetje boven water en dat zag er heel grappig uit. Toen we de schildpad een tijdje hadden gevolgd zagen we een grotere zwemmen en toen zijn we die maar achterna gegaan. We hebben een aardig stuk met hem mee gezwommen en hem natuurlijk ook aangeraakt. ’s Avonds waren we vroeg gaan slapen want zaterdag en zondag hadden we ook stage en moesten dus helaas vroeg op. Zaterdagmorgen toen ik de patio opliep waren er nog een paar wakker die van het uitgaan terugkwamen en toen vonden we het wel jammer dat we niet mee konden gaan. We mochten gelukkig wel al om half 2 gaan dus konden we nog even naar Saint Tropez. Ik heb daar 3 uur geslapen omdat ik die nacht niet heel veel had geslapen door het geschreeuw van anderen en er was een feest tegenover ons huis aan de gang dus die uren moest ik even inhalen. ’s Avonds rond een uur of 8 kregen we te horen dat er overal rellen in Punda aan de gang waren. Het ging om de demissionair premier die dus blijkbaar half Nederlands was en ik weet niet hoe wie en wat allemaal maar het ging er in ieder geval om dat als hij zijn schuilplaats niet verliet alle Nederlandse studenten in lijkzakken naar huis gingen. Blijkbaar was er 3 jaar geleden ook al zoiets gebeurd en was het hele huis kort en klein geslagen dus de paniek sloeg bij sommige goed toe. Omdat Anne, Anne en ik op de begane grond slapen was het verstandig om bij Melanie te blijven slapen omdat zei op de eerste verdieping slaapt. We hoorden die avond wel heel veel sirenes en vroegen ons toch wel af wat er allemaal aan de hand was. Aangezien wij in de grootste studentenstraat van heel Curaçao woonden stond in de hele straat politie. Uiteindelijk bleek het gelukkig allemaal wel mee te vallen, en hadden we er gewoon een gezellig slaappartijtje van gemaakt. We hadden wel een beetje misbruik van de situatie gemaakt want zondag hadden we eigenlijk vroege dienst en toen hadden we naar stage gebeld en gezegd dat we van de security de straat niet op mochten en dus ook niet konden komen werken!
We vonden het heel jammer (uhum) en waren dus zondag lekker naar het strand geweest! Cas Abou moest blijkbaar 1 van de mooiste stranden zijn in heel Curaçao dus gingen we hier maar eens een kijkje nemen. Het was prachtig want het zand was witter dan wit en de zee was ook super helder blauw. We hebben hier nog een lekker dagje gebakken in de zon! ’s Avonds had ik de ideale reden om achter de wifi code van het restaurantje hier tegenover te komen. Ik moest namelijk nog mijn huur betalen en aangezien wifi het in huis weer eens storing had moest k het daar dus even doen. En nu heb ik dus eindelijk wifi op mijn kamer!! Nu maar gauw weer slapen want morgen weer vroege dienst.

Tot over 2 weken en hopelijk heb ik dan weer wat spannends te vertellen!
Xxx Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7970

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: