Week 6+ Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 6+ Week 7 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 6+ Week 7

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

15 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Hey allemaal!!
We hebben er nu 1/3 al op zitten en hebben ondertussen ook al heel wat meegemaakt. In deze 2 weken is ook weer van alles gebeurd!

Week 6
We hadden afgelopen week weer 4 dagen stage. Ik heb deze week weer op verzorging gezeten en begin het nu eigenlijk toch wel best leuk te vinden. Er zijn een paar stagiaires waar ik het heel goed mee kan vinden en de meeste collega’s zijn ook echt heel leuk. Ik ben nu ook echt gewend aan alle rare dingen die ze hier doen. Maandag waren we ’s avonds weer gaan sporten. Ik had veel aan mijn lenigheid gedaan en ik zit dan ook nog steeds 2 spagaten! Ik heb nu ook een ruimte gevonden waar ik echt sprongen en mijn vloeroefening kan gaan oefenen dus hier ga ik ook hard gebruik van maken! Ik mis alleen echt een balk hier.. Haha niet te geloven dat ik ooit zoiets zou zeggen xD. Dinsdag had ik ook nog vroege en woensdag avonddienst. Ik had avonddienst samen met een kei grappige jongen. Hij had het er al met andere cliënten over dat hij met mij wou trouwen en hij had me dan ook ten huwelijk gevraagd. Hij gaf me ook steeds luchtkusjes als we elkaar passeerden en zei steeds schat. Dus ik was heilig overtuigd dat hij homo was ook aan zijn manier van doen enzow.. kwam hij even later aan ja wil je mijn kindje zien. Dus ik dacht tuurlijk waarom niet. Bleek dat hij dus 19 was en zijn vrouw 29.. en ze samen een kindje van een jaar hadden. ’s Avonds waren we naar het TMF café geweest en die collega wou heel graag met ons mee dus wij dachten waarom ook niet. Het was uiteindelijk ook een hele gezellige avond! Donderdag hadden we vrij en wouden we naar het strand. We wisten helemaal niet waar we naartoe reden en kwam dus uiteindelijk op Westpunt uit. Helemaal op het linkerpuntje van Curaçao. Hier kwamen we uit bij Playa Forti, een klein strandje met stenen maar je kon er wel van een rots van 14 meter hoog springen en dat waren we al 2 weken lang van plan. Uiteindelijk waren alleen Anne en ik gesprongen. In het begin was het best eng maar als je eenmaal gesprongen hebt valt het reuze mee want zo heel spectaculair was het niet. Daarna zijn we doorgereden naar de Sheta Boka’s. Dit is aan de bovenkant van Curaçao want hier is ook geen strand maar alleen maar rotsen. Het water slaat hier op de rotsen en dit moest heel mooi zijn om te zien dus gingen we maar eens kijken. Er waren 4 plekken waar je iets moois kon zien. We vonden de eerste 2 op zich wel mooi maar ook niet heel spectaculair. De derde hadden we geen zin in want dan moesten we een kwartier lopen en daar waren we te lui voor. De laatste was wel echt super tof! Hier zat een soort gat in een rots waar dan opeens kei hard het water uit komt spuiten. Anne en Anne hadden het idee om eens naar beneden te lopen en misschien dan een “beetje” nat te worden. Na de eerste golf waren ze allebei al zeiknat! We kwamen alle vier niet meer bij van het lachen, want het was super grappig om te zien. Toen Anne en Anne boven waren mochten Melanie en ik naar beneden. Toen Melanie en ik er stonden dachten we na de eerste golf dit valt wel mee. Toen spoot het opeens helemaal omhoog wat erg mooi was om te zien, maar alleen zagen we die golf niet die vol van de zijkant kwam. We moesten elkaar gewoon helemaal vast houden om niet te vallen maar toen viel Melanie opeens wel. Maar we moesten allebei zo hard lachen omdat we die golf niet zagen aankomen. Dus op een gegeven moment stonden we dus met z’n vieren boven helemaal doorweekt! Maar het was zo’n toffe ervaring. Het was wel jammer dat het die dag regende.. maarja helaas heb je niet altíjd goed weer op Curaçao. Vrijdag hadden we weer vroege dienst. ’s Avonds was er Full Moon party op Kokomo beach. We waren eerst aan het bedenken hoe we daar moesten komen tot Jason (onze collega) zei dat hij wel wou rijden, waarop wij geen nee zeiden want dan hoefde niemand te bobben. We zouden dan wel teruggaan met de taxi. Het was toch wel heel erg gezellig en waren nog tot 1 van de laatst gebleven. Als ik me niet vergis lagen we rond 6 uur half 7 in bed dus dat was zeker geslaagd! Zaterdag hadden er een paar een kater en waren we dus maar fijn thuis gebleven. ’s Avonds wouden we wel nog naar Bermuda en ook omdat Anne en ik gratis naar binnen mochten konden we het niet maken om niet te gaan. Het begon wel gezellig, totdat het begon te regenen. Toen moesten we naar binnen, maar aangezien het bleef regenen zijn we maar naar de kleine discotheek gegaan. Bermuda bestaat namelijk uit 3 delen. Een kleine bar die binnen is, het buiten gedeelte en dan die kleine discotheek waar we dan ook de hele avond hebben gestaan. We gaan nu ook vaker met een groep mariniers op stap wat ook erg gezellig is!
Ik was in het begin echt super moe en wou dan ook eigenlijk eerder naar huis gaan, maar na een paar goede drankjes wou ik toch liever blijven. Het was dan ook weer een zeer geslaagde late avond! Zondag konden we weer een beetje uitbrakken en gingen we weer naar het strand. We waren naar Kokomo beach geweest omdat die mariniers daar gingen duiken en 1 daar moest werken. Het was wel jammer dat de zon niet scheen.. en aangezien we het idee hebben dat we weer witter worden is het weer hoognodig om bij te bruinen! We waren daarna nog met een aantal gaan uit eten bij Zanzibar en waren toen we terug waren dan ook moe en lui. Ik ging dan ook bijna gelijk naar bed en heb eindelijk eens 12 uur geslapen in 1 nacht! En aangezien ik niet super slaap de laatste tijd was ik hier zeer blij mee! Gelukkig hadden we maandag avonddienst dus konden we ook lekker uitslapen. Want 3 dagen uitgaan in 1 week is ook zeer vermoeiend!

Week 7
We begonnen de week met een avonddienst, en ik stond deze week weer op het Hospice. Deze avonddienst was eindelijk eens echt leerzaam! Ik mocht een nieuwe opname doen en alles voor de nieuwe cliënt regelen. Zo bleef ik mijn hele dienst tenminste ook bezig en het was leuk om te doen omdat het een best complexe opname was. Dinsdag hadden we een dagje vrij en omdat Anne H moest werken en geen zin hadden om ver te rijden gingen we maar lekker naar Saint Tropéz. Want als de zon maar scheen en er water was om af te koelen zijn we tevreden! ’s Avonds waren Anne en ik nog even gaan sporten. En lekker lang onder de warme douche gestaan! Dat was wel weer even puur genieten! Woensdag hadden we weer een vroege dienst en omdat ik de avond ervoor een beetje te laat naar bed was gegaan was het een hele zware dag waarbij ik een paar keer bijna in slaap viel op stage.. Donderdag wouden we weer wat verder gaan voor een strand maar halverwege bleek het helemaal vast te staan en hadden we ons maar omgedraaid en waren we weer eens naar Mambo Beach gegaan. De zon scheen wel erg weinig die dag wat wel best jammer was maar het was wel weer een chill dagje! ’s Avonds gingen we “sporten”. We waren allemaal lui en moe en zijn dus alleen maar in de sauna gegaan daarna nog een hele tijd in het zwembad gelegen. ’s Avonds wouden Anne en ik “even” op stap gaan en “niet te veel drinken” omdat we de dag erna onze eerste duikles hadden. Helaas was dit alles mislukt! We waren veel te laat thuis en hadden ook veel te veel gedronken. Het is op donderdagavond altijd radje draaien bij Bermuda en kun je bv een meter bier winnen of shotjes apfelkörn of sambuca. Je kon ook bv een meter bier betalen of een paar shotjes betalen draaien, maar als we dit hadden gedraaid zeiden we gewoon “even aan mn vriendin vragen” en dus gewoon kei hard weglopen Haha. Toen vrijdagmorgen mijn wekker ging had ik er al direct spijt van dat we waren gegaan. Alles ging ook een stukkie trager die ochtend.. om 5 voor half 9 zouden we aanrijden maar om half 9 was Anne er nog niet dus ik maar even op haar deur geklopt. Had Anne zich ram verslapen Haha. Ik nog even snel haar boterhammen gesmeerd en we waren gelukkig wel nog op tijd! ’s Morgens kregen we eerst theorie over de basis van het duiken. Dit waren 3 filmpjes die wat moeilijk te volgen waren omdat we steeds bijna in slaap vielen. Toen de instructeur ons nog van alles begon uit te leggen met de spullen erbij konden we gelukkig wat beter opletten. Toen even alles gepast en een uurtje pauze doorbrengen horizontaal in de auto! We gingen voor onze eerste duik naar de Caracasbaai naar de “Tug boot”. Eerst kregen we wat uitgelegd over de uitrusting voor we het water in gingen en viel ik bijna om toen ik de duikfles op mijn rug kreeg. Eenmaal in het water merk je er niks meer van. In het water kregen we uitleg over een paar oefeningen die we onder water gingen doen en toen begon het echte werk! Het was wel echt leuk en ook nog niet heel erg moeilijk, maar jammer genoeg was de plek niet zo heel mooi. Blijkbaar hadden we 2 keer 40 minuten onder water gezeten wat eigenlijk maar een kwartiertje leek. We zijn tijdens onze 2e duik naar 12 meter gedoken maar als je naar de oppervlakte keek leek het maar 5 meter ofzow dus dat was wel raar. Onder water leek alles ook 25 % groter en ik ging dit eens uittesten toen Anne langs me zwom en ik haar probeerde aan te raken wat niet direct lukte. Het duiken zelf is wel leuk om te doen maar hopelijk gaan we volgende week zaterdag en zondag naar een mooiere plek en zondag hebben we ook al ons examen! Dus komende week nog even een beetje studeren en dan hebben we hopelijk zondag ons brevet gehaald! Zaterdag en zondag hadden we weer vroege dienst dus gingen we toch maar op tijd naar bed! Wel weer fijn gewerkt het weekend met leuke collega’s. 1 collega vroeg aan mij of ik nog een keer terug kwam naar Curaçao. Ik weet het nog niet zeker, maar ze zei dat als ik op het eiland was ik zeker nog een keer moest langskomen om te vertellen hoe het met me ging enzow dus dat was wel leuk om te horen!

Dat was het dan alweer! De volgende keer ben ik al 2 maanden hier en heb ik lekker 2 weken vakantie! En hopelijk met een duikbrevet op zak!

Xx Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 7997

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: