Week 8 + Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 8 + Week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 8 + Week 9

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

30 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Hey allemaal!
Daar ben ik weer alweer 2 maanden zijn we nu hier. Ik heb besloten dat ik ook eigenlijk niet naar huis wil omdat het hier zo fijn is. Als je niks te doen hebt ga je naar het strand, je kan te voet op stap gaan en het weer is (bijna) altijd fijn hier! Het is ook gewoon relaxt iedereen straalt hier rust uit terwijl in Nederland vaak stress om je heen is…

Week 8
Maandag en dinsdag hadden we weer vroege dienst. Ik moest deze week weer op de verzorgingsafdeling werken. Ik heb deze week wel lekker gewerkt en vind het beneden best leuk, en vooral vanwege de collega’s. Woensdag hadden we vrij en waren we naar Blue bay gegaan. Toen we daar aankwamen keken we onze ogen uit! Het was een heel dorp met hele leuke huisjes. Het leek bijna op zo’n dorp van de Sims. Je had er bv een golfbaan, en een zwembad en natuurlijk een mooi strandje. Er was ook een speeltuin met een trampoline! En mij kennende ik kon het natuurlijk niet laten er even op te springen en het voelde zoo goed om weer even een paar salto’s te maken en ik kon nog schroeven! We hadden alleen in het begin van de middag geen zon maar later na kwam die wel een beetje door. Er was op het strand ook een bruiloft ’s avonds, maar we hadden wel nog de bruid en bruidegom gezien en hun kindjes. ’s Avonds gingen Anne en ik nog even sporten en kon ik eindelijk turnen!! Waar we altijd gaan fitnessen is een klein zaaltje met spiegels aan een wand en hele fijne matjes dus ik kan hier goed sprongen maken en wat boogjes en flikflakken en natuurlijk mijn vloeroefening! Nu merkte ik toch wel dat ik het turnen toch wel mis.. maar nu kan ik gelukkig weer turnen! Donderdag en vrijdag hadden we ook weer vroege dienst. Vrijdag kreeg ik ook voor het eerst feedback. Ik was met een cliënt bezig toen ze me riep en toen dacht ik al oh jee wat nu.. zegt ze zo; Ja je bent echt een uniek meisje. Dus ik keek haar een beetje raar aan waarop ze vervolgde; je bent echt goed en gaat goed met de bewoners om. Dus dat was natuurlijk fijn om te horen. Er waren verkiezingen die dag dus mochten alle Curaçaose stagiaires eerder gaan en wij vonden dus dat wij ook eerder mochten gaan! Zaterdag moesten we weer gaan duiken. We gingen duiken bij Marie Pampum. We moesten eerst wat stomme oefeningetjes onder water doen voordat we het koraalrif konden gaan bekijken. Het was echt heel mooi daar! We hadden toen op 16.6 meter gedoken. Zondag hadden we ons examen. Vandaag gingen we eerst duiken en kregen dan onze theorie toets. Toen we aankwamen bij Kokomo beach zagen we de mariniers met duikspullen dus we hadden al geen zin meer om te duiken, maar gelukkig gingen ze door naar een ander strand! De eerste duik moesten we ook nog wat oefeningetjes doen. De 2e duik moest ik leiden. Anne en ik moesten eerst beslissen hoe diep en hoe lang we gingen duiken. Toen dat besloten was moest ik voorop. Het ging gelukkig best goed! Het was ook erg mooi daar. Er waren veel mooie vissen te zien en het koraalrif was ook echt mooi! Daarna op naar de theorietoets die we gelukkig allebei hadden gehaald! Dus nu hebben we ons duikbrevet en kunnen we hopelijk nog wat mooie koraalriffen gaan bekijken. ’s Avonds zijn we nog even naar Wet & Wild geweest op Mambo beach waar we al lang niet meer waren geweest. Het was weer een leuke week en nu hebben we dan 2 weken vakantie! Het enige probleem is dat ik iedere avond helemaal word lek gestoken en mijn benen zijn dan ook een slagveld. Dus nu zit k voortaan iedere avond met een lange broek en sokken aan Haha.

Week 9
Maandag hadden we eigenlijk een vroege dienst maar omdat we niet veel zin hadden om te gaan hadden we onszelf maar een snipperdag gegeven. Rond een uur 12 kregen we opeens een telefoontje van de stagecoördinator waar we waren. We wouden eigenlijk dinsdag en woensdag ook vrij pakken, maar dat konden we nu helaas niet meer maken. Nog Maandag was een beetje een regeldag. Want Anne haar moeder kwam dinsdag aan dus moesten we nog even boodschappen doen en gingen we ook regelen om met dolfijnen te kunnen zwemmen. En zo moesten we nog een paar dingen doen. Dinsdag en Woensdag had ik dan nog vroege dienst met Melanie op het Hospice. We kregen deze dagen te horen dat we het goed deden dus we waren blij dat ze positief over ons waren. We hebben wel gelachen deze dagen met de Antilliaanse stagiaires en we hadden afgesproken samen met hun naar Wet & Wild te gaan.
Donderdag hadden we onze eerste officiële vakantie dag en omdat het toch slecht weer was zijn we gaan shoppen. Eindelijk hadden ze er leuke kleren en ik heb dan ook 2 truitjes, slippers, een lange broek, een kort broekje en een boek gekocht. Om de vakantie goed in te luiden hadden we een heerlijke ijscoupe! ’s Avonds gingen we naar Bermuda. Omdat Anne der moeder hier was gingen we dus met z’n 3e. Het was een erg leuke en gezellige avond. Vrijdag hadden we evaluatiegesprek op stage midden in onze vakantie… De Stagecoördinator was erg tevreden over ons, maar het gesprek ging meer over de andere stagiaires dan over ons. Toen we vertelde dat we zondag met de Antilliaanse stagiaires naar Wet & Wild gingen was ze helemaal enthousiast dat we ons zo goed mengden met de rest. ’s Middags kwamen van andere Anne de ouders aan dus waren Melanie en ik met z’n 2e naar Saint Tropéz geweest. ’s Avonds zijn we met z’n 2e naar Bermuda gegaan. In het begin was het erg saai en wouden we net gaan toen er de groep aankwam die we donderdagavond hadden ontmoet aankwamen. Later na kwamen de mariniers ook nog. Rond een uur of half 5 gingen we naar huis en hadden we blijkbaar nog op de boot gegeten. De dag erna waren we erg brak en zijn we weer naar Saint Tropéz gegaan. ’s Avonds gingen we weer naar Bermuda. Anne ging nu wel weer mee dus we waren weer met z’n 3e. Ik voelde me nog steeds niet helemaal fit dus ik heb er maar een nuchter avondje van gemaakt. Toen ik thuis kwam en mijn tanden wou gaan poetsen liep er opeens een kakkerlakje over de wasbak. Ik schrok best erg en heb toen wc papier gepakt om hem te vangen. Helaas was dit niet heel makkelijk maar ik heb hem uiteindelijk wel gevangen. Nadat ik bekomen was van de schrik was ik blij dat ik in bed lag. Zondag heb ik lekker uitgeslapen, want dit was mijn eerste dagje zonder Anne, Anne en Melanie. Ik wist ook al precies wat ik die dag ging doen. Mijn kamer grondig poetsen want ik wil niet nog meer kakkerlakken!! ’s Avonds ging ik met Anne, haar moeder en de vriendin van haar moeder naar Wet & Wild. Het beviel hun gelukkig al goed op Curaçao. Halverwege de avond waren onze collega’s er ook. Het was zoo leuk en grappig om met hun opstap te gaan. Ze berijden elkaar gewoon de hele tijd en het was echt grappig om te zien. Op een gegeven moment stonden Anne en ik samen te dansen kwamen ze ineens met z’n 5e op ons af en gingen ze helemaal tegen ons aan dansen. Het was wel echt grappig en zeker voor herhaling vatbaar. En we hebben er weer pluspunten bij op stage! ;). Ik was nog best laat thuis en toen ik in bed lag kon ik eerst niet slapen van het geschreeuw buiten en na een uurtje te hebben geslapen begon het heel hard te onweren.. ik heb uiteindelijk maar 2,5 uur geslapen want om half 7 ging mijn wekker weer, omdat we met dolfijnen gingen zwemmen! Daarover kan ik pas in mijn volgende blog vertellen!

Xx Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 7956

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: