Week 12 + Week 13 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 12 + Week 13 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 12 + Week 13

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

27 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Heyhey!!

Week 12
Maandag hadden we een lekker dagje niks doen! Die hebben we de laatste eigenlijk wel vaak! Haha. We hadden het leuke idee om eens bij de Buren 3 dagen de daghap te gaan eten dus op maandag gingen we pizza eten. Na het eten weer lekker gaan sporten, en daarna weer vroeg naar bed, want de dag erna weer vroege dienst. Dinsdag hebben we weer hard aan onze opdrachten gewerkt.
’s Avonds bij de buren weer een lekker pizza gehad. Daarna sporten en weer vroeg naar bed. Woensdag ging de wekker weer veel te vroeg… ’s Avonds weer de daghap bij de Buren; dit keer pasta. Donderdag en vrijdag nog een vroege dienst gehad. En toen eindelijk weekend! Zaterdag moesten we weer vroeg op want om 9 uur kwam sinterklaas het land binnen en dat wouden we natuurlijk niet missen! Het was echt heel leuk om te zien. De sint kwam aan in een golfkarretje en de pieten waren roze, geel, blauw en natuurlijk ook een paar bruin geschminkt. De pieten sloegen allemaal op trommels. De sfeer was echt leuk en ik vond het eerlijk gezegd leuker als in Nederland. Daarna gingen Anne en ik ons duikbrevet ophalen en op die foto lijken we echt op elkaar! als je de pasjes langs elkaar houd lijken we net een tweeling aangezien er natuurlijk ook dezelfde geboortedatum opstaat. Daarna spullen pakken en door naar Daaibooibaai waar we gingen duiken. Dit was mijn eerste duik zonder instructeur en dat was wel even raar. Het was echt heel mooi daar en we hebben daar ook 3 barracuda’s een rog en nog een paar koraalduivels gezien. Verder zwommen er nog best veel mooie kleinere visjes. Daarna zijn we voor onze 2e duik doorgegaan naar Porto Marie. Daar was een dubbelrif en het rif zou bij elkaar moeten komen maar na een kwartier onder water te zijn geweest hadden we nog geen ander rif gezien en zijn we maar weer omgekeerd. Hier was het op ook wel mooi maar het viel wel wat tegen. We hebben er wel nog wat leuke visjes gezien en Anne zag ook nog een rog, maar die had ik helaas gemist, omdat ik te scheel was. Toen we bij de auto aankwamen kwamen we erachter dat onze band wat leeg was. We probeerden de wegenwacht te bellen maar na 4 keer proberen nam er nog steeds niemand op. Toen zijn we maar gewoon terug gereden en zijn we bij de garage gestopt om de band te laten plakken. Daar vertelden ze ons dat we nooit meer mochten rijden met een lekke band want blijkbaar was de band van binnen een beetje afgesleten. Dus maar weer voor de 4e keer de band laten plakken. Toen we terug waren heb ik nog geprobeerd om een beetje te slapen, wat natuurlijk niet lukte… want we moesten ’s avonds fit zijn voor de Lokobus! Dit was natuurlijk weer een fantastisch busritje, maar volgens mij deed de buschauffeur dit keer minder hard mee met drinken…Hierna weer door naar Bermuda maar dit werd voor mij een beetje te veel dus we lagen nog redelijk op tijd in bed. Zondag hebben we er weer een lekker niks doen dagje van gemaakt!

Week 13
Maandag hadden we weer vroege dienst en het vroege opstaan valt me steeds zwaarder en de neiging tot uitslapen word steeds groter en groter! Ik begin langzaamaan ook al naar de kleine dingetjes thuis te verlangen, zoals mijn lekkere warme bed met dik dekbed! En lekker neerploffen op een bank… maar nog 5 weken stage, 3 weken vakantie en dan is het al weer zover. Ergens heb ik wel zin om naar huis te gaan zodat ik iedereen weer zie en weer lekker fatsoenlijk kan turnen.. maar van de andere kant ga ik het eiland met m’n super chill leventje ontzettend missen! Ook vooral de mensen om je heen want je bent hier nooit alleen en er is altijd wel wat te doen. ’s Avonds weer lekker gaan sporten. Dinsdag hadden we een lekker dagje vrij en zijn we weer naar Blue Bay gegaan. We hebben eerst even op het strand gelegen en de rest van de dag lekker in het zwembad gehangen. Thuis kwamen we erachter dat we toch allebei behoorlijk verbrand waren. ’s Avonds gingen we weer sporten en om half 8 begon dan ons eerste lesje kickboksen! Het was echt heel leuk maar ik merkte nu wel echt dat mijn conditie hard achteruit is gegaan dus tijd hier eens even goed aan te werken! De dag erna kwam ik amper mijn bed uit van de spierpijn. Dat zal nog wat worden over 2 maandjes mijn eerste training.. Anne en ik zijn wel van plan dit vaker te gaan doen omdat dit erg leuk was en zo bouwen we ook weer wat conditie op! Woensdag werden we best vroeg wakker en besloten om maar weer eens te gaan shoppen. Ik heb dit keer alleen een kort sportbroekje gekocht. Ik ben ook eindelijk gaan souvenir shoppen want ik wil natuurlijk wel wat aandenkens hebben! Toen zijn we ook maar direct doorgereden naar de carwash waar we weer uitgebreid bekeken en toegelachen werden door de vieze mannetjes. Toen nog even snel langs de winkel voor de overheerlijke koffie want daar wil ik natuurlijk ook wel een potje van meenemen naar huis! ’s Avonds maar weer op tijd naar bed want donderdag weer stage.. De ochtend begon al vreselijk toen 1 van zon Jamaicaanse stagiaires om half 7 al vroeg of ik mee wou helpen met het verzorgen van iemand. Hier heb ik dus zo vroeg op de ochtend absoluut geen behoefte aan! Toen meende ze ook nog eens alles beter te weten en toen ik haar duidelijk had gemaakt dat ik het op mijn eigen manier deed was ze op haar teentjes getrapt. Ze was ook echt heel hardhandig voor de mensen en dat was echt zielig! Verder nog wel lekker gewerkt zonder haar! ’s Avonds zijn we lekker naar Bermuda gegaan want vrijdag hadden we weer lekker vrij! Vrijdag zijn we weer even naar de souvenir winkel geweest. Daarna zijn we bij Mundo Bizarro hard gaan studeren en heb ik aan mijn huiswerk en stageopdrachten gewerkt. ’s Avonds was er poolparty! Eerst een hele kledingcrisis maar daarna snel ons kaartje en geld voor de taxi in de bikini en gaan! Het was echt een heel leuk feest, maar als je andere feesten gewend bent hier was het nog een best rustig feestje. Uiteindelijk natuurlijk wel goed gedronken maar als je in het water word gegooid ben je weer helemaal nuchter! Haha. Zaterdag hadden we avonddienst. Gelukkig waren we de avond van te voren niet dronken en hadden dus nergens last van en konden lekker fit gaan werken. Toen we terug waren nog even bij Anne op de kamer gechilld en weer op tijd naar bed, want zondag hadden we vroege. Eigenlijk hadden we dat zaterdag ook maar omdat we de poolparty hadden, hadden we geruild naar een avonddienst! Het was een drukke morgen en waren dan ook blij toen we naar huis mochten! Het regende de hele dag echt super hard dus je kon nergens naartoe, maar we vonden dat ergens ook niet heel erg. Zondag ben ik nog best vroeg naar bed gegaan, omdat het toch wel een vermoeiend weekend was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7974

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: