Week 14 + Week 15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 14 + Week 15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 14 + Week 15

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

10 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Hey dushi’s!!

Het einde nadert nu echt veeeel en veeeel te snel!! Gelukkig hebben we wel bijna vakantie en kunnen we nog 3 weken volop genieten van Curaçao!

Week 14
Ik heb afgelopen nacht echt heeeerlijk geslapen!! Ik werd wakker en had het koud! Ik heb toen mijn laken gepakt en heerlijk onder de deken gelegen. Haha ik merk dat ik langzamerhand wel toe ben aan een beetje kou, en doordat het hier zoveel heeft geregend koelt het ook lekker af! We hadden toen we opstonden eerst aan onze stagopdracht gewerkt zodat die al zo goed als klaar was. Daarna alles uitprinten en nog even Punda in om een trui te vinden met Curaçao op. En we hebben zo’n heerlijk trui gevonden, want toen ik hem aantrok wou ik hem eigenlijk aanhouden want het voelde heerlijk om een trui aan te hebben! Verder hebben we die dag niet veel meer gedaan. Dinsdag morgen hadden we vroege dienst. ’s Avonds gingen Anne en ik weer kickboksen. Het is wel heerlijk om weer eens echte harde trainingen te hebben, anders ben ik straks in Nederland niet veel meer waard Haha. Woensdag konden we gelukkig weer lekker uitslapen want we hadden avonddienst. Deze begon al lekker toen we er net waren want er was iemand gestorven. Een paar uur later stierf er nog iemand dus we bleven de hele tijd bezig, wat ook niet vaak voorkomt. Ik verlang nu toch ook echt wel naar mijn stage in Nederland dat ik gewoon eens echt hard kan werken en ook echt iets ga leren! ’s Avonds waren we weer bij de TMF te vinden, waar later na tegenover op de grote weg iemand bleek neergeschoten, maar dat hoorde we pas de dag erna. Maarja het blijft nou eenmaal niet het braafste volk van de hele wereld. Donderdag wouden we naar Papagajo gaan. Na lang zoeken konden we nog steeds geen strand vinden dat Papagajo heette dus dan maar weer naar Jan Thiel! Na een paar uurtjes hadden we het alweer gehad en zijn we maar weer naar huis gegaan. Je merkt wel dat in het begin je echt hele dagen op het strand ligt maar na een tijdje word het gewoon een beetje saai.. maar de laatste 3 weken gaan we natuurlijk wel iedere dag lekker bruinen, want we moeten wel extra bruin terug komen! ’s Avonds was het weer tijd voor Bermuda! Vrijdag hebben we de hele dag niks uitgevoerd. We zijn echt super lui aan het worden dus dat gaat nog wat worden als we terug komen.. maar dat betekent wel dat we goed ingeburgerd zijn! Haha. ’s Avonds was er weer de maandelijkse Full Moon party! Dit keer viel die wel een beetje tegen, maar we hebben er nog 1. Toen ik terug op mijn kamer was schoof ik een tas aan de kant en liep er een baby kakkerlak! Had ik natuurlijk weer, maar aangezien ik nu alle insecten aankan na mijn ervaringen hier heb ik hem zonder moeite opgepakt en doorgespoeld! Zaterdag was weer zo’n super luie dag! Maar toch geniet ik hier ook wel heel erg van hoor! Ik kreeg zelfs nog de vraag van een huisgenoot of ik ook wel eens wat deed.. waarop ik antwoordde dat ik heeel soms wat deed! Toen nog even met Papa en Mama geskypt! ’s Avonds weer naar Bermuda! Zondag wouden we naar het strand gaan maar de zon scheen niet dus dat ging ook al niet… Dan maar weer een dagje lekker chillen!

Week 15
Maandag hadden we nog een lekker dagje vrij en zijn we weer eens naar het strand geweest! We gingen naar Cas Abou omdat je daar een hele mooie blauwe zee hebt en die hadden we nodig om foto’s te maken voor onze kerstkaart. Er zaten een paar erg mooie tussen dus toen we terug waren maar direct een kerstkaart gaan maken! Dinsdag hadden we weer vroege dienst. Nog maar een paar weekjes en dan hebben we vakantie dus we moesten het nog even volhouden! Woensdag hadden we weer vrij dus konden we weer lekker uitslapen! We hebben deze dag echt weer helemaal niks gedaan! Dat gaat echt nog even wennen worden als we thuis komen want dan kunnen we niet zoveel chillen als hier. Donderdag en vrijdag hadden we avonddienst. Gelukkig mochten we eerder gaan omdat ik veel moest hoesten en hun dachten dat ik de griep had en goed thuis moest uitzieken terwijl ik gewoon een beetje verkouden was, maar als je daardoor eerder mag gaan.. ja dan ben ik opeens best wel ziek Haha! Zaterdag was er op Pirate Bay een soort ter land, ter zee en in de lucht en dit wouden we natuurlijk niet missen! Het viel wel een beetje tegen want ze moesten vanaf een steiger springen met een of andere creatie en degene die het langste bleef “zweven” won en kreeg als prijs een tripje naar Aruba. We hebben er meer een stranddagje van gemaakt want we lagen lekker op het strand te bakken en uiteindelijk dus ook een beetje verbrand. Zondag waren we weer naar Blue Bay gegaan. Dit is echt een chill strand want we gaan altijd eerst even op het vlot in het water liggen en daarna lekker in het zwembad chillen! Nog 2 weken stage waar we niet heel erg naar uitkijken.. maar dan hebben we lekker 3 weken vakantie waar ik wel heel erg naar uitkijk! We hebben ook al leuke dingen voor de kerst gepland en gaan lekker uit eten! In de vakantie gaan we het ook nog druk krijgen met natuurlijk veel zonnen en nog de Christoffelberg beklimmen, naar het slavenmuseum, struisvogel rijden en we willen nog gaan duiken! Maar eerst nog 2 weken stage overleven…

Ayo en tot de volgende keer!
Xx Joëlle




























Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7972

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: