Week 18 + Week 19 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 18 + Week 19 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 18 + Week 19

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

07 Januari 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo luitjes!
De vakantie is dan eindelijk begonnen! Dus tijd voor volop te genieten van onze drukke planning!

Week 18
Het is weer maandag en dat betekent nog 3 weken te gaan… Vandaag even niksen! ’s Avonds nog een heerlijke mojito gedronken op het terrasje! Nu we vakantie hebben gaan we natuurlijk fulltime zonnen dus was het dinsdag tijd voor het strand van Jan Thiel. Het was wel wat bewolkt wat erg jammer was. We hoorden dat er al veel BN’ers op het eiland rondliepen en toen zagen we Irene Moors schuin tegenover ons liggen. Toen we eindje gingen lopen zagen we ook nog Glennis Grace en Jeroen van de Boom. ’s Avonds gaan uit eten bij de boogjes waar we heerlijk hebben gegeten! Alleen klopte onze gerechten niet helemaal. Zo kreeg ik bij het voorgerecht wel een bruchetta en de andere meiden niet. Bij het hoofdgerecht kreeg ik kaassaus bij mijn steak en die andere stroganoffsaus bij de vis. Daar kwamen we helaas pas achter toen alles op was Haha. Het had uiteindelijk wel allemaal heerlijk gesmaakt en we hebben veel gelachen! Woensdag lekker naar Kokomo beach. ’s Avonds gingen we bij de Brakkeput Mei Mei eten waar je onbeperkt kon eten van een warm en koud buffet. Er was veel vis en het was overheerlijk. Ik heb hier ook heel veel dingen gegeten die ik normaal “niet lekker” vind, maar er zaten aardig wat lekkere dingen tussen. Mijn moeder zei al dat als ik thuis was ik niet meer mocht zeuren dat ik iets niet lekker vind want hier eet ik ook gewoon alles. Ze viel namelijk bijna van haar stoel toen ik haar vertelde wat ik hier allemaal heb gegeten. Donderdag heerlijk uitgeslapen en daarna lekker door naar Bleu Bay om weer even een beetje bij te bruinen. ’s Avonds wel op tijd naar bed, want vrijdag moesten we weer vroeg op, want we gingen naar Klein Curaçao. Om half 8 vertrok de boot en kregen we eerst een lekker ontbijtje. Daarna een heerlijk tochtje over de Caribische zee waar we dan ook lekker nat bij werden aangezien we tegen de golven in gingen en de zee best onrustig was. Halverwege zagen we een paar dolfijnen maar daarna bleven er een paar dolfijnen bijna 10 minuten met de boot mee zwemmen dus wij heel veel foto’s en filmpjes maken zodat er zeker een goede bij zat! Toen we bij Klein Curaçao aankwamen zag je pas echt hoe mooi het was! De zee was echt super blauw en het strand was echt heel wit! We stonden weer even versteld, want dat was weer even geleden omdat het allemaal zo normaal is geworden. Na even op het strand gelegen te hebben gingen we Barbecueën. Daarna hadden we tijd om het eilandje te verkennen en zijn we eerst de vuurtoren binnengegaan. Hier hebben we aantal erg charmante foto’s genomen en zijn we doorgelopen naar het scheepswrak. De weg ernaartoe was echt alles behalve gemakkelijk lopen omdat het allemaal versteend koraal was. Uiteindelijk voeren we om half 3 weer aan richting Curaçao. Even insmeren met olie en klaar voor de tocht terug naar huis. Na het douchen kwamen we er achter dat we allemaal erg verbrand waren. ’s Avonds was onze laatste Full Moon. We waren allemaal super moe en kwamen eigenlijk ook alleen om onze muntjes op te maken en we waren dan gelukkig vroeg thuis zodat we lekker konden gaan slapen! Zaterdag weer lekker uitgeslapen. Vandaag een nieuwe tas gekocht waar ondertussen al ongeveer 16 kilo in zit en dus tevens ook vol. Verder toch maar proberen zoveel mogelijk uit de zon te blijven, want ik was net een kreeft en mijn onderlip was helemaal opgezwollen doordat die verbrand was. ’s Avonds trad Glennis Grace op bij Papagayo. Het was echt super mooi om haar live te horen. Er liepen die avond ook erg veel BN’ers rond. Zo was Jeroen van de Boom er en kon hij het niet laten ook nog een liedje te zingen. Yolanthe en Wesley waren er ook en ik sta samen met 2 huisgenootjes op de foto met Wesley. Irene Moors was er ook weer. Ik had ook nog zo’n goede actie dat toen ik met mijn drinken door het publiek liep ik opeens blijkbaar Irene Moors aantikte of ze even aan de kant wou gaan zodat ik er langs kon. Het was ook echt leuk dat Irene gewoon tussen de mensen stond en niet zoals Yolanthe en Wesley in de VIP-area staat. Op een gegeven moment stonden we ook opeens naast Glennis te dansen en toen bleek dat we opeens in tussen hun groep stonden. Toen zijn we toch maar even aan de kant gegaan. Verder was het een erg gezellige avond en gelukkig werd het ook niet zo laat want ik was nog steeds erg moe. Zondag hebben we weer eens helemaal niks gedaan. Eigenlijk best erg dat we steeds meer zo’n dagen krijgen want we worden hier alleen maar luier van en aangezien ons tempo al aardig vertraagd is kan dit nog eventuele kleine probleempjes opleveren in Nederland, Haha.
Week 19
Maandag.. de laatste dag van 2012. Het dringt alleen nog niet echt door. Het was echt een super rare dag. Wij dachten vandaag weer even lekker naar Bleu Bay te gaan. Liggen we lekker te bakken in de zon begint het te regenen… Dan toch maar weer naar huis. Jammer dat we niet optimaal van onze laatste stranddag van 2012 konden genieten maar het was evengoed wel gezellig! Daarna met z’n allen spaghetti gekookt en vervolgens klaarmaken voor het nieuwjaarsfeest op Mambo met Jan Smit en Nick Schilder. Het was een zeer geslaagde avond en we hebben ook een super lekkere cocktail gedronken achteraf! Het was wel jammer dat we niet heel veel vuurwerk van de rest van Curaçao zagen maar wat we zagen was wel mooi! Het was wel echt raar om iedereen in Nederland al een gelukkig Nieuwjaar te wensen terwijl je zelf nog 5 uur moet wachten. Ze knallen hier ook echt super hard en daardoor gingen al een paar dagen in heel Curaçao autoalarmen af die reageren op de harde knallen. Al met al een zeer geslaagde nieuwjaarsnacht! Om 5 uur goed en wel in bed en om half 9 alweer de wekker voor de Nieuwjaarsduik. Ik dacht echt wat doe ik mezelf aan op deze “vroege” ochtend. Toen we op Jan Thiel aankwamen kregen we traditie getrouw een Unox muts! Het was echt heel gezellig en gelukkig werden we dan eindelijk ook een beetje wakker. Om 12;00 mochten we dan eindelijk de Nieuwjaarsduik maken! Het water was heerlijk en we bleven er dan ook een tijdje in. We moeten natuurlijk ook even het verschil goed duidelijk dat je er in Nederland dus zo snel mogelijk uit wil, maar hier natuurlijk niet, Haha. Na nog een bal veroverd te hebben was het tijd voor in het zonnetje te gaan liggen! Eenmaal thuis sloeg de luiheid weer eens hard toe! We hadden nergens zin in en konden alleen maar zitten of liggen. Zelfs te lui om eten te koken of te gaan uit eten dus dan maar een boterhammetje. Proberen toch maar op tijd te bed te gaan, want morgen is het tijd om te gaan rijden op struisvogels! Vroeg opstaan in mijn vakantie is echt een hel! Vooral na zoveel nachten met weinig slaap. Maarja je moet er wat voor over hebben! We kregen eerst een rondleiding over de Farm en uitleg over de dieren. De struisvogels waren wel leuk om te zien, maar het aller leukste waren de kleine hangbuikzwijntjes. Echt super schattig! Je kon ze ook nog kopen voor 100 gulden, maar wetende dat mij moeder me dan niet zal binnen laten laat ik hem toch maar hier. Daarna kwamen we ook nog bij een kudde schapen waar ook 1 hele kleine bij zat. Toen mochten we een paar struisvogels voeren. Ze waren wel echt veel zachter als ik had verwacht. Op het einde van de tour stopte we ook nog bij een bak met water. Tot er opeens een alligator boven kwam. Blijkbaar zaten daar dus nog 3 alligators in. Zij krijgen alle resten uit het restaurant dus dat is dan ook weer mooi opgeruimd. We mochten ook nog op een struisvogel ei gaan staan gewoon omdat het kan! Blijkbaar kan zo’n ei van de zijkant heel wat kilo’s verdragen. Na de tour gingen we nog even wat in het restaurant drinken en ondertussen voor ons leven tekenen. Omdat het allemaal op eigen risico is moet je altijd zo’n formulier invullen. Daarna op naar de struisvogels! We waren met een hele groep met alleen maar jongens en wij meiden dan. Natuurlijk moesten wij eerst. Ik was als tweede aan de beurt. Toen moest ik dus vanaf een trap op de struisvogel springen. Eh… tuurlijk dat doe ik wel even. Nou daar zit je dan op een struisvogel. Er liepen 2 mannen mee want een struisvogel kan 80 km per uur dus dat zou niet zo’n prettig ritje worden als hij los gelaten werd. Ik moest me aan de vleugels vasthouden en daar ging ik dan. Het was echt een super ervaring en ik had het voor heen goud willen missen! Het zijn trouwens ook echt lieve beesten, wat ik ook niet echt verwacht had. Daarna op naar het strand! Dit keer was het weer tijd voor Cas Abou. ’s Middags kregen we het idee om een lekker frietje te gaan eten. Uiteindelijk heeft het gewoon een uur geduurd voor we ons frietje kregen. Daarna nog even de zon in en lekker uit eten bij de Buurvrouw. Het was een heel leuk restaurantje onder een grote palapa (paraplu van droge palmbladeren). Het eten was ook echt heerlijk! ’s Avonds de laatste TMF avond. Toen kwam de grap van de dag; Er stond politie bij een auto te kijken, vervolgens komt er een jongen aanrijden stapt uit de auto en trekt een blikje bier open en zegt vriendelijk goedenavond tegen de agenten. Echt geniaal gewoon! Uiteindelijk weer veel te laat thuis na een gezellige avond! Donderdag dacht ik eindelijk even uit te slapen na 3 korte nachtjes maar helaas. Dan ben je dus om half 10 alweer klaar wakker… Nog even wat foto’s gesorteerd en dan maar weer door naar Saint Tropéz! Eenmaal thuis weer met m’n foto’s bezig geweest. Ik zit nu op ongeveer 1500 foto’s dus het is niet zo’n leuk werkje al had ik het meeste gelukkig wel al gesorteerd. In Mundo’s Happy Hour nog maar eventjes een King Baileys gedronken. Daarna op tijd naar bed! Vrijdag werd ik wakker van de poetsvrouw Ze was namelijk aan het zingen en het was heel erg vals! Nouja dan maar opstaan en me proberen nuttig te maken.
Vandaag niet veel gedaan, maar wel nog even naar de Appie gesjeesd om kaartjes te halen voor de oudejaarsconference van Guido Weijers. Het was echt super leuk om hem een keer live mee te maken en we hebben goed kunnen lachen! ’s Avonds toch maar een beetje op tijd naar bed proberen te gaan, want de dag erna ging om kwart voor 7 de wekker alweer. Zaterdagochtend veel te vroeg ging die wekker weer. Maar je moet er wat voor over hebben om een berg te gaan beklimmen en aangezien het ’s middags daar voor te warm is. Het begon al lekker toen we voor het hek stonden te wachten maar we niet binnenkonden komen. Blijkbaar moest je dus naar de overkant om te betalen en een toegangsmunt te krijgen. Toen nog een stukje rijden stijl omhoog en stijl omlaag, auto parkeren en beginnen aan de klim! Het begon allemaal heel rustig met bospaadjes en kleine stukjes omhoog. We gingen eigenlijk veel te snel en waren dan ook snel vermoeid. Hoe langer we liepen en hoe hoger we kwamen, hoe steiler alles werd. Toen bedachten we ons ook maar eens dat het misschien makkelijker was als we wat rustiger aan gingen want we sprinten nog net niet die berg op. We merkte alle drie wel dat onze conditie sterk achteruit was gegaan. Na eindelijk een heel stijl stuk geklommen te hebben stonden we op de top! We hadden er ongeveer een uurtje over gedaan. Op de top was echt een waanzinnig uitzicht. Je kon een heel groot deel van Curaçao zien maar omdat het bewolkt was kon je helaas Venezuela niet zien. Na een hele hoop foto’s gemaakt te hebben kwamen op een origineel idee om te springen op de rots zodat het net lijkt of je naar beneden springt. Hier zijn hele toffe foto’s door gemaakt. Ik kon het niet laten nog een handstand en spagaatfoto te maken op de top! 150 foto’s verder was het weer tijd voor de afdaling. Het had geregend toen we op de top stonden dus het was best wel glad en je moest je dan ook echt heel goed vasthouden overal aan, want je hoeft maar een beetje te glijden en je ligt onderaan de berg. Gelukkig is alles verder goed gegaan en waren we weer blij om beneden te staan. Toen we achterom keken zagen we de top van de berg en toen bleek het toch best wel hoog te zijn. Toen weer in de auto en door naar een strandje om een beetje af te koelen want het kostte toch wel wat bloed en zweet om de berg te beklimmen. Op Bleu Bay lekker in het zwembad gelegen tot het begon te regenen. Dan maar weer op naar huis. Het weer was werkelijk verschrikkelijk vandaag. Het regende best vaak en je kon dan ook niet veel doen. ’s Avonds nog aan het denken om naar het studentenfeestje in de straat te gaan, maar ik was zo moe dat ik bijna omviel. Dus dan maar weer lekker op tijd naar bed! Zondag morgen alweer om half 9 wakker door het geschreeuw. Dan toch maar al om 10 uur opstaan. Tijd voor het strand en vandaag gingen we weer naar Kokomo. Na een kort dagje strand maar weer naar huis was het weer tijd voor Happy Hour bij Mundo Bizarro en dan wel om weer een heerlijke King Baileys te drinken! Daarna nog even wentelteefjes eten en door naar cocktailbar Vegas waar we weer een heerlijk drankje kregen! Dit keer had ik iets met Gin en Cranberry en een of andere rum. We waren wel alweer vroeg moe omdat we ’s morgens ook al vroeg op waren dus gingen we rond een uur hof half 11 weer naar huis en direct door naar bed.

Dit was dan mijn een na laatste blog. Het zit er helaas alweer bijna op :’(.
Xx Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7960

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: