Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

15 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 2

Vandaag ging ik eindelijk verder. Om 1 uur had ik de bus, maar ik was al vroeg opgestaan om nog even een kijkje te nemen bij het museum. Om het museum was een park waar ik ook nog even ben blijven hangen. Het stuk van het Base naar de bushalte was misschien maar 500 meter maar mijn god wat was ik blij toen ik er was. Het stuk dat ik moest lopen was echt heel erg steil haha. In de bus naar The bay of islands zat ik naast een local die me onderweg van alles over Nieuw zeeland vertelde wat erg interessant was. Na 5 uur reizen was ik eindelijk aangekomen. Het was al laat en donker toen ik arriveerde en ik was erg blij dat Jenna al bezig was met koken, zodat ik direct kon aanschuiven. Na het eten zijn we in de jacuzzi gegaan wat heerlijk is aangezien het buiten maar 12 graden is. Alleen het eruit komen was wat minder. Ik had helaas niet bepaald leuke kamergenoten. Het waren 7 engelse jongeren van 18/19 jaar die alleen maar wilden feesten en drinken, maar daarvoor ben ik niet hier.

De volgende ochtend was ik al vroeg wakker, maar gelukkig vertrokken alle kamergenoten dus had ik de kamer voor mezelf. Vandaag regende het de hele dag dus helaas konden we niet veel doen. We moesten perse naar de supermarkt en nadat we wat moed bij elkaar hadden geraapt trotseerden we de regen samen met een local die we die avond ervoor in de jacuzzi hadden ontmoet. Op de terugweg waren we net verzopen katten en dat was voor Jenna en mij erg lachwekkend, zo erg zelfs dat we samen bijna in een grote plas water vielen met onze boodschappen in de hand. Ik was erg blij toen ik alle natte kleren van me af kon gooien en alles direct in de wasmachine kon gooien. Gelukkig zou er die dag waarschijnlijk niemand meer komen en kon ik dus fijn mijn was door de hele kamer ophangen. Omdat het zo'n depressief weer was vonden Jenna en ik dat daar een lekkere cake bij hoorde. Alleen toen we die aan het eten waren kreeg ik 2 kamergenoten terwijl mijn ondergoed dus door de hele kamer verspreid was. Dit was zo'n lachwekkend gezicht dat we weer helemaal de slappe lach kregen.
's Avonds was er een quiz in de bar op het base terrein. Blijkbaar moest dit heel leuk zijn en we besloten maar om mee te doen. Wij zaten in het werknemers team met de "oudere" en wouden liever bij een andere groep maarja daar was het helaas te laat voor. Iedereen was erg fanatiek en veel vragen gingen over muziek van voor mijn tijd en over nieuw zeelandse dingen dus voelde ik me best wel nutteloos. Tijdens het omroepen van de tussenstanden bleek dat het team het erg goed deed en na de laatste vraag stonden we gelijk met een ander team. Jenna nog een andere jongen en ik werden naar voren geduwd om het beslissende duel te spelen. Dit bleek gelukkig steen, papier, schaar te zijn. We deden 2 van de 3 en toen ik als 3e moest stond het gelijk dus alles hing af van mij. De eerste 3 beurten deden mijn tegenstander en ik hetzelfde wat de spanning alleen maar meer opbouwde. Maar toen had ik schaar en hij papier dus hadden we gewonnen wat echt heel tof was! We mochten voor 100 dollar drinken die avond met ons team en toen voelde ik me toch wel nuttig voor het team haha. Het was daarna erg gezellig in de bar en dus ook erg laat geworden.

Toen ik wakker werd regende het nog steeds :(. 3 dagen regen was meer dan genoeg. Uit ellende zijn we maar met een paar gaan kaarten in de bar. Rond een uur of 3 half 4 was het droog en zijn we langs het strand gaan wandelen. Er waren erg mooie schelpen te vinden en dus hebben we er een paar meegenomen. Omdat we zo geconcentreerd schelpen aan het zoeken waren hadden we niet in de gaten dat het vloed werd. Toen we daar eindelijk achter kwamen zagen we dat als we terug wilden we over de rotsen moesten klimmen, wat niet bepaald zonder gevaar was. Toen we erachter kwamen hoe gevaarlijk het eigenlijk echt was begonnen we kei hard te lachen en moesten ons best doen ons evenwicht te bewaren en niet in het water te vallen wat het natuurlijk nog grappiger maakte. We waren dan ook erg blij toen we veilig terug waren. Wel helemaal onder de modder, maar we hadden het gered. Na een verfrissende douche hebben we 's avonds nog een goede "workout" gedaan uhum.

Vandaag hadden we de wekker om 7 uur gezet om de zonsopgang te zien. Helaas was het best wel mistig en zagen we hem niet helemaal, maar toch was dit even goed de moeite waard. Vandaag zouden we eigenlijk een boottrip maken door The bay of islands, maar de andere goep had afgezegd dus ging de trip helaas niet door. We hebben toen maar besloten dat we met de veerboot naar Russel gingen. Dat is het heerlijke aan backpacken je veranderd er bijna dagelijks je plannen en kijkt meestal van dag tot dag waar je zin in hebt en dus wat je gaat doen. Russel ligt tegenover paihia het plaatsje waar wij verbleven. Het was een tochtje van een kwartier en had mooie uitzichten over het water en omringende eilandjes. Eenmaal op Russel aangekomen zijn we direct de hoogste berg opgelopen. Bovenop de top was er een erg mooi uitzicht over de eilandjes. Bovenop de berg zijn we een Nederlander, een Duitser en mijn kamergenoot een Fransman tegen gekomen. Met hun zijn we verder gelopen. Het was erg gezellig met z'n allen en ik was blij dat ik eindelijk een leuke Nederlander ben tegengekomen. We zijn toen naar het strand gelopen waar we eindelijk eens wat blauwe zee zagen. Door de vele regen en storm van de afgelopen dagen was het water in Paihia namelijk erg bruin. Tijdens de wandeling ernaartoe kwam ons een hondje tegenmoet lopen die graag wat aandacht van ons wou en die ik natuurlijk maar al te graag wou geven! Het uitzicht was erg mooi en we hebben een tijdje op de rotsen gezeten om van de zon en het water te genieten. Ook heb ik samen met Jenna handstand foto's gemaakt. We hebben lang op het strand gehangen en hebben ook nog wat mooie schelpen gevonden. Rond een uur of 5 gingen we weer met de veerboot terug en hebben eindelijk wat foto's van de zonsondergang kunnen maken. 's Avonds was het weer tijd om alles in te pakken, want de volgende dag gingen we verder naar Rotorua in het midden van het noordereiland. Na het inpakken hebben we nog in de jacuzzi gezeten en van de sterrenhemel genoten. Iemand had gezegd dat je vanaf dat punt in Nieuw zeeland ook de melkweg zou moeten kunnen zien, maar deze hebben we helaas niet kunnen vinden.

Vandaag ging om half 7 alweer de wekker, omdat we om 8 uur de bus al hadden. De busrit was ongeveer 8 uur dus zouden we rond etenstijd in Rotorua aankomen. In Hamilton (nog 2 uurtjes van Rotorua verwijderd) mochten we wat eten gaan halen en hadden we tijd voor een toilet pauze. Jenna en ik hadden eigenlijk wel zin in McDonalds maar daar hadden we helaas niet genoeg tijd voor. Toen we naar buiten liepen om terug naar de bus te gaan reed de bus voor onze neus weg met onze spullen er nog in (behalve onze handbagage met belangrijke spullen(gelukkig!!)). Dus wij zwaaien en achter de bus aanrennen en de buschauffeur zwaait fijn terug, maar rijd gewoon door. Wij dus snel naar binnen en om hulp gevraagd. We moesten 3 uurtjes wachten totdat de volgende bus kwam en onze spullen zouden er in Rotorua uitgegooid worden. Alleen was het kantoor als wij zouden arriveren dicht zijn dus moesten we wachten tot de volgende dag. Omdat Jenna en ik positieve denkers zijn lagen we eerst natuurlijk helemaal in een deuk en kon natuurlijk alleen ons dit overkomen, maar we hadden nu ook genoeg tijd voor de McDonalds! Het fijne was wel dat er nog 2 andere passagiers hetzelfde probleem hadden en mochten we de buschauffeur de schuld geven. Laterna zagen we dat we 2 uur terug op onze buspas hadden gekregen. Gelukkig waren we rond 8 uur dan eindelijk gearriveerd in ons hostel en konden we slapen, want 12 uur reizen is vermoeiend.

In de ochtend zijn we eerst even naar de winkel gegaan. De zon scheen erg fel en we kwamen erachter dat er een natuurlijk verwarmd zwembad was. We hadden beide behoefte aan een relaxte middag dus zijn we gaan zwemmen. Het water was alleen zo warm dat je eruit moest om af te koelen in de zon, totale omgekeerde wereld dus. Gelukkig konden we zo wel nog wat zonnen! Uiteraard viel ik in slaap en toen ik wakker werd was Jenna 'm gesmeerd. Op de kamer vertelde ze me dat ze me probeerde wakker te schudden, maar het voor geen mogelijkheid lukte (nee Miranda, geen slaaptabletten dit keer Haha). We waren erg lui dus besloten maar wat rond te slenteren en bij het meer te kijken en daarna een restaurant te zoeken waar we konden eten.We vonden een best chique indisch restaurantje met verrukkelijk eten! Jenna vertelde dat het in Amerika heel normaal is om het eten dat over is mee naar huis te nemen. De ober keek echter raar op toen ze om een "to go box" vroeg. Ik moest erg mijn best doen om niet in de lach te schieten, maar na een paar seconden nadenken vroeg hij of we wat over was mee naar huis wouden nemen waar we volmondig ja op zeiden haha.

Aangezien we deze dagen bijna niks hadden gedaan of gezien was het toch echt tijd dat we Rotorua gingen verkennen. We hadden geluk want binnen 5 minuten zou er een taxi arriveren die naar Wai o tapu (thermal wonderland) ging. De taxi chauffeur vertelde dat Rotorua eigenlijk de krater van een grote levendige vulkaan was. Overal in de stad waren dan ook kleine rookpluimpjes te zien van warmte die weg wil. Ik zou er niet willen wonen, maar experts houden de vulkaan goed in de gaten. Het zwembad bij het hostel word ook door de warmte van de vulkaan verwarmd wat handig, maar toch ook wel een eng idee is. De thermische baden waren erg indrukwekkend om te zien. De meeste baden waren 100 graden dus mocht je absoluut niet in de buurt komen. Het was echt tof, maar ook raar dat het allemaal natuurlijk was. Zo had je namelijk ook gekleurde gedeeltes in sommige baden en vroegen we ons toch wel af hoe dat mogelijk was. Op de terugweg zijn we nog bij de modderpoelen gestopt waar het een en al gepruttel was van de kokend hete modder. Erg indrukwekkend allemaal en zo kwam het aardrijkskunde van de middelbare toch nog een beetje van pas haha.
Toen we terug waren hebben we nog even van het heerlijke zwembad genoten en nog wat aquarobics gedaan. En we hebben eindelijk weer eens gezond gekookt! Daarna was het weer inpakken, want de volgende dag ging ik door naar Taupo.

  • 21 Juni 2014 - 19:12

    Astrid:

    Ha die avontuurlijke nicht! wat leuk om jouw verhalen te lezen. écht wel wat voor jou om zomaar een ziekenhuis binnen te lopen en "gewoon" te vragen of je mag rondkijken! Kom daar in ons landje maar eens voor: dus écht niet!Ben benieuwd naar jouw verdere belevenissen
    veel plezier! Ik zal jouw zus van de zomer de groeten doen.we gaan nl deze vakantie naar Engeland en zitten zo'n uurtje van haar en Sam af. Als het lukt, ( beetje afhankelijk van hoe het met Sam's moeder gaat) willen we ook natuurlijk op bezoek gaan; de dropjes staan al in de kast klaar om voor haar mee te nemen!
    lieve groetjes en geniet!! astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw zeeland

1 juni t/m 25 juli backpacken.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Week 8

20 Juli 2014

Week 7

13 Juli 2014

week 6

06 Juli 2014

Week 5

29 Juni 2014

Week 4
Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7958

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: