Week 3 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

22 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Week 3

Vandaag verlieten we Rotorua alweer. Na alles verder ingepakt te hebben was het tijd om afscheid van Jenna te nemen. Jenna ging voor een week naar Auckland terwijl ik verder ging naar Taupo. In de bus heb ik gelukkig nog wat geslapen. In Taupo was het hostel niet zo ver lopen en toen ik eindelijk op mijn kamer was aangekomen zag ik dat alle 6 bedden nu bezet waren. Eenmaal gesetteld kwam de eerste kamergenoot binnen, een Japanse vrouw van ongeveer 40 jaar denk ik. Ze praatte heel onduidelijk Engels en ze kwam een beetje raar over, maar goed misschien is ze wel heel aardig. Vervolgens pakt ze een fles wijn en drinkt 1/3 van de fles leeg. Een beetje raar... 's Avonds was er een quiz in de bar bij het hostel waar ik met mijn Canadese kamergenoot naartoe ging. We waren samen een team waar zich 2 Engelse bijvoegden. De oudste in ons team was 23 jaar oud en aangezien er veel vragen werden gesteld over dingen voor onze tijd hadden we dus dik verloren helaas. Al met al was het wel heel gezellig wat natuurlijk ook erg belangrijk is. Toen ik eenmaal in bed lag en opeens wakker werd van gestommel zag ik dat de Japanse terug was en volgens mij niet helemaal nuchter meer. Vervolgens zette ze een draagbare verwarming op haar bed waardoor iedereen wakker werd en de kamer bloedheet werd. Ook is dit gewoon kei gevaarlijk dus heb ik de dag erna de kamer verlaten.

Na een verfrissende douche heb ik om een andere kamer gevraagd wat gelukkig geen probleem was. In Taupo waren er natuurlijke heet water bronnen wat maar een halfuurtje lopen was. Hetzelfde pad leid naar de Huka falls waar het water ijsblauw was. Na genoeg foto's te hebben gemaakt en 3 uur te hebben gewandeld kwam ik weer uit bij de heet water bronnen waar ik heerlijk heb kunnen uitrusten. Ik had een bron voor me alleen wat het natuurlijk nog beter maakt. Toen het begon te regenen ben ik maar gegaan. Terug in het hostel had ik 2 Duitse kamergenoten die waren gaan skydiven en me er alles over vertelde.
Dat was het moment dat ik ook mijn skydive geboekt had voor de volgende dag...

Ik werd al een beetje zenuwachtig wakker want om 12 uur kwamen ze me ophalen voor te gaan skydiven. Oh shit wat ik me nu weer op de hals gehaald haha. De tijd ging erg traag voorbij dus toen eindelijk de limo kwam om me op te pikken viel er eindelijk een beetje spanning van me af. Eenmaal aangekomen was er een ander meisje waarmee ik samen mee de lucht in ging. Na de uitleg was het tijd om ons harnas om te doen en ontmoette ik mijn instructeur. Hij vertelde dat hij al meer dan 11000 sprongen had gemaakt dus dat moest wel goed komen. We gingen met een roze vliegtuig wat wij natuurlijk kei leuk vonden.
Ik was zo zenuwachtig in het vliegtuig oh mijn god. Toen ik mezelf gekalmeerd had was het echt genieten van het uitzicht. Wauw wat was dat mooi!
Oke tijd om vast te worden gemaakt. Ik kan dit wel, dit is helemaal niet eng. Wow ik zit wel erg strak vast aan hem.. achja beter te strak dan te los. Oh shit het luik gaat open, het is zover, tijd om op de rand te gaan zitten. Oooh shit dit is best hoog... Even lachen naar de camera en dan gaaaaaaan.
Wauw wat was dit vet!! Toen de parachute open ging was het pas echt genieten. Wat een mooi uitzicht. Maar wat een raar gevoel bijna een minuut vrije val. Maar wat tof! Ik kon bijna niet meer stoppen met glimlachen Wauw! Het was erg jammer dat we al zo snel bij de grond waren. Toen we weer in normale outfit waren konden we ons filmpje gaan bekijken in de bioscoop. Echt heel grappig om mijn gezicht te zien. Ik probeerde tijdens de vrije val te blijven glimlachen zodat mijn wangen niet teveel gingen trillen haha.
Ik had de hele dag heel veel last van mijn oren wat wel heel erg vervelend was en ik voelde me de hele dag wat beroerd. Ik had alweer nieuwe kamergenoten waaronder een meisje uit brabant.

Vandaag gingen al mijn kamergenoten alweer weg. Ze gingen pas laat weg dus zijn we met z'n allen naar de kraters van de maan gelopen wat ongeveer 2,5 uur lopen was. Aangezien hun niet heel veel tijd meer hadden konden we maar 1 krater zien, maar we mochten daardoor wel gratis het park in.
Gelukkig kreeg ik vandaag geen nieuwe kamergenoten meer. Ik had nog een voucher voor gratis pizza die ik maar ben gaan eten. In de bar werd toen net de herhaling van de wk wedstrijd Australië - Nederland uitgezonden en was het stiekem toch wel leuk om een beetje op te scheppen tegenover de rest vooral tegenover de Duitsers haha.

Eigenlijk zou ik vandaag door reizen naar de hoofdstad Wellington, maar omdat de jongen waar ik gratis kon verblijven het weekend niet in de stad was had ik gisteravond maar besloten om het weekend naar de oostkust te gaan. Ik wist eigenlijk nog helemaal niet waar ik zou verblijven dus heb ik maar gevraagd waar ik een hostel kon vinden en toen eindigde ik in een paardenstal. Het was erg knus en het zag er heel gezellig uit. Ik had geluk en kwam in een kamer waar het 2 persoonsbed nog vrij was. Die was dus voor mij! Na het avondeten heb ik een beetje gekeken wat er allemaal te doen was in Napier. Dat was niet heel veel, maar het was dan ook maar een klein stadje. Ik heb eerst over het zwarte strand gelopen wat wel heel apart is om te zien. 's Avonds hebben we een filmavond gehouden met een paar.

Ik had de wekker vanochtend eigenlijk om 7:15 gezet zodat ik de zonsopgang kon zien, maar blijkbaar heb ik de wekker in mijn slaapuitgezet. Gelukkig was ik even goed nog vroeg wakker en heb ik na het ontbijt eerst een wandeling gemaakt van een uur. Daarna ben ik naar de gevangenis gegaan waar ik een ghosttour heb gedaan. Man wat was dat eng haha. Ik liep helemaal alleen in de gevangenis met mijn geluidsrecorder in mijn hand en hoorde dingen die er niet waren. Je kon ook verschillende cellen en een zwarte kamer in. Ik ben hier toch maar overal in de deuropening blijven staan haha. Ik was blij toen ik weer buiten de gevangenis in de zon stond en mijn zweethandjes en verhoogde hartslag konden afnemen haha.
Na geluncht te hebben in het hostel wou ik graag naar de dutchshop in een nabij gelegen dorpje, want ik verlang naar dropjes!! Maar toen zag ik dat die al vroeg gesloten waren dus helaas. Toen ben ik maar naar het aquarium gegaan wat ook wel leuk was. Zo eindelijk na een week soep weer een normale maaltijd met prei, aardappeltjes en gehaktballetjes. 's Avonds hadden we karaoke avond wat erg gezellig was.

Vandaag werd ik gelukkig wel gewoon wakker van de wekker en ben ik naar de zonsopgang gaan kijken. Gelukkig kon ik daarna nog een paar uurtjes verder slapen. Toen weer inpakken en nog even chillen op de banken voordat ik in de bus stapte op weg naar Wellington. Ik was erg blij dat Wayne me kwam ophalen van het busstation aangezien het een halfuur lopen was naar zijn appartement. Ik was laat aangekomen dus na alles een beetje uitgepakt te hebben kon ik eindelijk slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw zeeland

1 juni t/m 25 juli backpacken.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Week 8

20 Juli 2014

Week 7

13 Juli 2014

week 6

06 Juli 2014

Week 5

29 Juni 2014

Week 4
Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7962

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: