Week 5 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

06 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag weer een vroeg dagje. Gelukkig hadden we een Duitse jongen met een auto leren kennen die ons om 7 uur bij de bus kon afzetten.
Toen we halverwege met de bus waren stopten we halverwege bij de pancake rocks. Dit waren rotsen die leken op op elkaar gestapelde pannenkoeken. Omdat we dit graag wouden zien en niet veel tijd hadden hebben we die 2 km gejogd. Tussendoor zijn we steeds gestopt om foto's te maken waar wat te zien was.
Na 6 uur waren we dan in Greymouth. In het hostel hadden ze een hond waar ik natuurlijk even mee moest spelen en knuffelen. Na ons geïnstalleerd te hebben in het hostel en wat gegeten hadden kwamen we erachter dat we geen wifi meer hadden dus zijn we naar de Mac gegaan waar we een heerlijke chocomel hebben gedronken. Het regende weer eens dus zijn we maar binnen gebleven. Gelukkig was er hier toch niet veel te beleven. Toen het eindelijk gestopt was met regenen zijn we naar het zwembad gelopen. Helaas ging deze net sluiten, maar de dame achter de kassa zei dat er de volgende ochtend een aquarobics les was. Omdat we het tijd vonden voor wat sportiefs gingen we dit natuurlijk doen.

Vandaag hadden we besloten om fietsen te huren en daarmee naar het zwembad te fietsen. De aquarobics les was erg grappig om te doen, maar het vernederende was wel dat de oudere dames een heel stuk beter waren dan ons... Na onze vernedering regende het weer eens en moesten we steeds tussentijds stoppen. Heelhuids en "droog" weer aangekomen in het hostel gingen we weer richting bus om naar onze volgende stop te gaan, Franz Joseph. We moesten lang wachten op de buschauffeur dus besloten onze bagage vast in het ruim te gooien. Toen kwam de buschauffeur. Hij vertelde ons dat je in Nieuw Zeeland WACHT totdat de buschauffeur er is en dat je NOOIT zelf je bagage in het ruim gooit. Na deze duidelijke uitleg gaf hij ons nog een hele preek en zei hij dat we ons maar goed moesten gedragen. De buschauffeur leek eerlijk gezegd ook een beetje op de dikke boef van home alone. Tijdens onze stop halverwege moest hij nog even benoemen dat hij alles wist van onze drama's? en dat we op tijd terug moesten zijn in de bus... Heeeel raar. We waren dan ook erg blij dat we uit de bus waren. 's Avonds hebben we nog wat uitgerust en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt bij de gletsjer. Het was erg tof dat je kon zien hoe blauw het ijs op de gletsjer was. Hier hebben we dan ook tientallen foto's van gemaakt. We konden het ook niet laten een paar mooie stenen mee te nemen haha. We hebben daarna nog een wandeling gemaakt en kwamen toen bij een brug met op het einde een pad waar verboden toegang op was. Aangezien we nog 45 minuten hadden en het 10 minuten lopen was naar de taxi besloten we een kijkje te nemen bij het verboden pad. Na 5 minuten lopen kwamen we uit op rotsen waar de rivier langs af stroomde met in het midden een platte steen, waar we een halfuurtje in de zon hadden gelegen aangezien het er ook windstil was.
Nadat we terug waren zijn we direct doorgegaan naar de heet water bronnen. Ik heb hier erg goede en serieuze gesprekken met Jenna gehad wat ook weleens fijn en nodig is. We kwamen er toen achter dat we beiden een beetje voor dezelfde reden hier waren.
In ons hostel was er 's avonds ook gratis soep met gebak. Toen we de soep op hadden mochten we muffins en donuts pakken en hadden we natuurlijk een paar reserve meegenomen! Na het eten direct omkleden om naar de vuurshow te kijken om vervolgens opgehaald te worden met Hummer limo om naar de bar te gaan. De bar is eigenlijk maar 50 meter vanaf het hostel, maar eens in de zoveel tijd rijd de limo door het dorpje en pikt overal mensen op. Na een paar drankjes en genoeg te hebben van onze duitse "vriend" van Greymouth zijn we alweer gegaan, want we gingen weer verder reizen!

Hopelijk vandaag een leukere buschauffeur! We waren een paar minuten te laat, maar we hadden gelukkig een vriendelijke buschauffeur die begreep dat het vroeg was en niet iedereen makkelijk uit z'n bed komt.. whooops. Dit was werkelijk de mooiste busrit die ik ooit heb gehad. Je had prachtig uitzicht over de besneeuwde bergtoppen. Het was werkelijk adembenemend! Toen we in Wanaka aanwamen hebben we een korte wandeling gemaakt met nogmaals prachtig uitzicht.Dit is zeker de mooise stop tot nu toe! Het was wel echt suuuper koud! Het vroor -5 en ik ben de kou niet meer gewend. 's Avonds hadden we dan ook warme chocomel geregeld en hebben toen bij de kachel gezeten, heeerlijk!

Alweer vrijdag en gelukkig eindelijk zonnig. We zijn in de ochtend naar een strandje gelopen waar wederom prachtig uitzicht was. We hebben hier veel foto's gemaakt. Ik heb hier ook een erg mooie saltofoto gemaakt! Later op de dag hadden we afgesproken met Lauren, een Australische meid die we in Nelson hebben leren kennen. Omdat het 4 juli was wou Jenna graag een 4th of July feest vinden. Helaas hebben we deze niet gevonden dus zijn we maar naar een bar gegaan en hebben daar een paar drankjes gedronken.

Vandaag gingen we naar puzzling world. Een soort speeltuin voor jong en oud met illusies en een doolhof. We begonnen ons avontuur in een kamer die schuin liep en waar we ons echt super dronken voelde. Het was erg grappig en we plaste dan ook bijna in onze broek van het lachen. Het volgende leuke was de kamer van groot naar klein. In de ene hoek lijk je heel groot en in de andere hoek lijk je heel groot. Zelfs als je er met je neus vlak voor staat lijkt het nog steeds erg raar. Daarna was een hal vol met illusies. Op het laatst gingen we naar het doolhof en het doel was om alles 4 de torens te vinden. Dit was echter best moeilijk en aangezien we er een wedstrijdje van hadden gemaakt waren we allemaal aan het rennen. Jenna had valsgespeeld en was halverwege de emergency exit uitgevlucht. Daarna hebben we nog wat koffie gedronken en probeerde we puzzels op te lossen wat niet zo makkelijk was. Toen we alledrie barstende hoofdpijn hadden besloten we maar om terug te gaan. Op de terugweg liepen we langs een berg die we eigenlijk wel graag wouden beklimmen. We besloten off road te gaan en kwamen halverwege de berg in de struiken en aangezien het erg steil was besloten toch maar om om te keren. We gleden alledrie wel een keer uit en lachten ons dood, omdat we zo stom waren om zo'n steil stuk te beklimmen. Whoops... Maar we hebben het overleefd! We hebben 's avonds in ons hostel samen gekookt en daarna monopoly Nieuw Zeeland stijl gedaan en Jenga. Lauren zei dat het knap vond dat Jenna en ik niet gek werden van elkaar, omdat we de hele dag door om de onnozelste dingen lachen, en ons ook onnozel gedragen haha. Tuurlijk is dit leuk! Het was al laat toen we met Lauren een stuk mee liepen naar haar hostel en koud! Gelukkig stond de verwarming op onze kamer nog aan en was het niet super koud om in bed te kruipen.

Vanochtend hebben we een andere wandeling gemaakt met Lauren. Na wat selfies en onze dansjes op film te hebben gezet kreeg ik te horen dat Nederland had gewonnen en toen was ik stiekem toch wel een beetje trots. Daarna hebben we heerlijke ijsjes gegeten in een of ander schattige ijssalon met de raarste smaken. Rond 2 uur hadden we afscheid van Lauren genomen om verder te gaan naar Queenstown. Na een korte busrit kwamen we in het winterse Queenstown. Het was erg druk, maar wel gezellig. Ons hostel was jammer genoeg best wel knudde, maar omdat de hele stad volgeboekt was hadden we niet veel keus. We hadden absoluut geen leuke kamergenoten dus zijn we 's avonds maar met z'n 2en op stap te gaan want het was om 12 uur NZe tijd mijn verjaardag. Gelukkig hadden we een leuke groep in de bar ontmoet waar we dan ook gezellig de avond mee hebben doorgebracht. Het leuke was ook dat ik overal waar we kwamen gratis drankjes kreeg dus dat was lekker goedkoop!