De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

27 Augustus 2012 | Curaçao, Willemstad

Heyhey!

Eindelijk was het zover! Om half 5 's morgens ging de wekker al. Snel even douchen en nog de laatste dingetjes inpakken en nog even stressen of ik alles had. Afscheid nemen van Beau (wat niet meeviel) en toen de auto in op weg naar het vliegveld. We hebben daar nog even moeten wachten tot we konden inchecken en nog even geknuffeld met onze ouders. En toen het echte afscheid dat viel toch wel zwaarder als gedacht. Toen we de douane eenmaal door waren ging het wel weer en konden we wachten tot we het vliegtuig in konden. Toen was het dus zover het vliegtuig vertrok echt! Al die maanden voorbereiding en uitkijken naar en toen gingen we echt. Dit was mijn eerste vliegreis maar ik vond het reuze meevallen. Buiten het stijgen en landen kwam het overeen met een busreis alleen had je hier mooier uitzicht. Toen we het vliegtuig uitstapte kwam ons de hitte al tegemoet. Buiten het vliegveld werden we opgewacht door Wereldstage onze reisorganisatie. We gingen naar een welkomstparty waar we de anderen studenten ontmoette. Daarna gingen we naar onze huisje. Mijn kamer was de kleinste en als enige van de 4 meiden zonder wifi, dus had ik al geregeld dat ik half bij anne intrek voor internet! Mijn kamer viel wel een beetje tegen en was ook echt warm. Hopelijk krijg ik wel snel mijn eigen koelkast want de algemene is super ranzig. We moeten ook met 12 studenten 2 douches delen. De dag erna moesten we ons weer melden bij het Wereldstage kantoor waar we uitleg kregen over Curaçao. Alleen hadden we ons een beetje verlopen en waren we een kwartier te laat haha. We hebben ook gelijk onze auto geregeld, Een groene Chevrolet Spark! Het rijden hier is alleen nog heel erg wennen, en vooral omdat hier heel veel eenrichtingswegen zijn maar dat komt wel goed! De rest van de dag hebben we een beetje geluierd en geskyped. Zondag zijn we naar Mambobeach gegaan. Dit was ons eerste echte contact met de beroemde Curaçaose stranden en het was echt mooi! We hebben toen ook even richting Nederland foto's gestuurd om iedereen daar jaloers te maken en met succes! We zijn daar toen ook gaan snorkelen en hebben vele mooie gekleurde vissen gezien. Anne en ik waren nog even op een rots gaan zitten waar we allemaal mooi gekleurde slakjes hadden gevonden en op ons been hadden gezet. Er liepen ook allemaal krabben rond die wel mooi waren om te zien maar te dichtbij durfde ik niet omdat ik bang was dat ze op me af kwamen rennen xD We waren ook even achter de rotsen gegaan waar een jongen zei dat er een giftige vis zwom die later een koraalduivel bleek te zijn. Daarna zijn we terug gegaan naar ons huis en hebben ons klaargemaakt want er was die avond een Wet and Wild party op het strand.Dit was echt tof om mee te maken en vooral toen de Antilianen begonnen te dansen dat was echt vet! Daar mogen wij Nederlanders wel een voorbeeld aan nemen. We waren toen rond half 3 terug en ik had toen nog even naar Nederland geappt waar de meeste op weg naar school waren en ik ging toen naar bed! het is wel stom dat je hier zo vroeg wakker word van de warmte maar ergens ook wel weer goed want zo heb je meer aan je dag. Dit zou ik eigelijk moeten volhouden als ik straks weer thuis ben! Maandag hebben we eerst boodschappen gedaan en voor de rest van de dag een beetje geluierd en nog even geskyped met mama.

Tot de volgende keer!
gr's en xxx Joëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 7994

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: