Week 7 - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

20 Juli 2014 | Fiji, Fiji Islands

Week 7

We wouden de stad een beetje verkennen dus hadden we de bus richting de bergen genomen. Volgens de dame van de receptie was het het waard om die berg op te lopen. Uiteindelijk was dat allesbehalve. We hadden 1 redelijk goed uitzichtpunt gevonden, maar voor de rest was er niks te zien dus hadden we na een tijdje maar weer de bus terug gepakt. Alleen toen de bus ons afzette bij het winkelcentrum waren we bij het verkeerde dus wisten niet hoe we naar het hostel moesten lopen. Aangezien we een afspraak hadden bij de spa moesten we op tijd terug zijn. Uiteindelijk waren we 1 minuut te laat voor onze afspraak dus dat viel gelukkig nog mee. Daarna hebben we nog boodschappen gedaan en zijn we onze tassen voor Fiji in gaan pakken.

Vandaag zijn we naar het winkelcentrum gegaan, want ik moest nodig naar de kapper en we hadden beide dringend een nieuwe bikini nodig. Helaas konden we geen leuke bikini's vinden dus na mijn kapperbezoek zijn we maar weer terug gegaan. 's Avonds zijn we gaan uiteten. De laatste avond samen in Christchurch. Natuurlijk hoorde daar ook een cocktail bij om daarop te proosten.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver! Fiji!!! Na mijn grote zware tas in de kast van het hostel te hebben gegooid was ik blij daar eindelijk vanaf te zijn! We moesten eerst een binnenlandse vlucht maken en na 4 uur op het vliegveld te hebben gezeten mochten we eindelijk boarden! Jenna en ik waren aan het kijken welke film we gingen kijken tijdens de vlucht toen opeens de vrouw voor ons zich omdraait en kwaad zegt; hou eens op met dat geduw tegen de stoel ja! En draait zich vervolgens weer om. We moesen erg ons best doen onze lach in te houden want volgens kij was het toch echt alleen maar tikken op het scherm maar goed. De mannen die achter ons zaten hadden dit ook mee gekregen en begonnen expres tegen onze stoelen aan te duwen en te zeggen dat dat niet netjes is, waarna we met zn allen in een deuk lagen. Na een 3.5 durende vlucht waren we dan in Fiji. Na de douane kregen we een ketting met een steen met een bloem op getekend. Na wat geld gewisseld te hebben werden we naar ons resort gebracht. De autorit duurde 2 uur en we waren dan ook al in slaap gevallen toen we bij het resort aankwamen. Het was best fris buiten (23 graden) dus we waren blij met onze truien. De bewaker had ons een korte rondleiding gegeven over het terrein. Het was al bijna half 11 dus na even de temperatuur van het zeewater gevoeld te hebben (wat perfect was) zijn we terug naar onze hut gegaan. Toen lekker gaan slapen!

Wat was ik blij dat ik muggenspul had meegenomen zeg. Het stikte er van de muggen en onze benen zaten helemaal onder de bulten. De zon scheen dus we wisten niet hoe snel we buiten moesten komen haha. Eindelijk zon! Na een heerlijk ontbijt zijn we direct in de zon gaan liggen en hebben niks anders gedaan dan gezont. Rond een uur of 3 was het erg bewolkt dus zijn we maar het nabij gelegen dorpje gaan bezoeken en hoopte we dat we daar een supermarkt konden vinden. Helaas was de dichtsbijzijnde supermarkt 45 minuten rijden. Top... We waren dus echt in the middle of nowhere. Het dorpje was erg armoedig. Het was echt zielig om te zien hoe de kinderen daar leefden, maar ze zagen er daarintegen wel gelukkig uit. Ze waren ook allemaal erg vriendelijk en iedereen zei ons gedag. Een meisje greep mijn arm vast en keek me met een hele lieve glimlach aan. Toen voelde ik me stom dat ik er niet aan had gedacht wat oude kleren mee te nemen. Want het was natuurlijk best logisch dat de mensen er arm waren.
's Avonds hebben we een heerlijk diner gehad en daarna hebben we een leuke avond gehad met een paar leeftijdsgenoten.

Na het ontbijt zijn we weer direct in de zon gaan liggen. Toen het na 1 uur alweer bewolkt was zijn we gaan kayakken. Rond half 5 was het eb en kon je helemaal naar de golven lopen. We hadden alleen gedacht dat er naartoe lopen makkelijker was. We moesten namelijk over rotsen en stenen lopen die allemaal ongelijk in het water lagen. Ongeveer halverwege hoorde we opeens gespetter en dat hoorde we steeds vaker. Ook zagen we overal bewegingen in het water. Ik maakte toen nog het grapje oh nee haaien! Opeens kwam er een vin boven water en jawel hoor het waren haaien! We wisten alleen nog niet wat voor soort en hoe groot ze waren. We stonden tot onze knieën in het water dus de haaien konden makkelijk bij ons komen. Op een gegeven moment komen er 3 haaien met een behoorlijke snelheid op ons af. Ik half in paniek, Jenna Jenna we moeten weg ze komen recht op ons af! Na wat gestruikel en gedoe stonden we op een rots en zagen we de haaien wegzwemmen. Nadat ik Jenna mijn hartslag had laten voelen begon ze kei hard te lachen. Mijn hart bonkte namelijk bijna uit mn borstkast haha. Daarna zorgden we er wel voor dat we niet te diep gingen en hebben nog wat filmpjes gemaakt van de haaien.
Toen we terug waren was het al donker. Toen we aan het wachten waren op ons eten zijn we gaan googlen wat voor soort haai het kan zijn geweest. Het bleek een blacktip reefshark, ongevaarlijk. We bedachten ons dat we morgen zeker terug wilden om ze beter te filmen. 's Avonds hebben we gepoold, maarja het leek nog nergens op hahah.

Alweer zaterdag. Over een week ben ik gewoon alweer thuis... oke nog even niet aan denken. Vandaag weer heerlijk de hele dag in de zon gelegen! We zijn ook weer gaan kajakken en besloten om met de kajaks naar de haaien te gaan. Helaas was er geen een te bekennen, maar toen zag ik opeens een grote donkere vlek door het water bewegen. Dat was zeker geen rifhaai! Deze was zeker minimaal 2.5 meter groot. Toen ik dit aan Jenna vertelde was de haai nergens meer te bekennen, maar besloten we wel maar terug te gaan.
Na het avondeten stonden er een paar spelletjes op het programma. Zo begon het voor de dames met een wedstrijdje ijs eten met alleen maar je mond! Omdat ik de hele tijd moest lachen was ik een van de laatste haha. Daarna waren de jongens met wedstrijdje bier drinken. Vervolgens werd ik samen met een Australisch meisje uitgekozen om op 2 stoelen te gaan zitten in het midden van het restaurant. We hadden geen idee wat er ging gebeuren. Toen moesten alle jongens voor ons komen staan naast elkaar en moesten ze hun t shirt uittrekken. Dat beviel ons eigenlijk best wel goed haha. Toen bleek dus dat de wedstrijd was welke man de meeste borsthaar had en wij waren de jury dus mochten gaan voelen. Na alle mannen en haren gevoeld te hebben waren we er wel unaniem over uit! Zeker het hoogtepunt van onze Fiji vakantie hahaha. Het volgende spel was limbo dansen. Hoewel mijn lichaam ondertussen best stijf is geworden was ik toch nog 3e geworden. Het was een erg gezellige avond!

Toen we opstonden scheen de zon nog niet. Dat was echt schandalig! Gelukkig kwam de zon na het ontbijt wel te voorschijn. Helaas bleef het best bewolkt dus heel veel zonneschijn hadden we ook niet gehad vandaag. Toen zijn we maar weer gaan kayakken. Gelukkig kwam de zon wel weer tevoorschijn en hebben we mooie foto’s kunnen maken. We zijn ook weer gaan jagen op haaien samen met een Australisch meisje. Gelukkig zagen we nu wel veel haaien en hebben we weer leuke filmpjes gemaakt.
’s Avonds was er een erg mooie zonsondergang te zien! Toen we in het restaurant zaten kwam er opeens een klein meisje bij ons met haar barbie. Echt super schattig! Na even met haar gespeeld te hebben kwam ook de hond bij me liggen. Na een lekker diner hebben we wedstrijdje pool gespeeld en hebben Jenna en ik gewonnen yeah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Fiji Islands

Nieuw zeeland

1 juni t/m 25 juli backpacken.

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Week 8

20 Juli 2014

Week 7

13 Juli 2014

week 6

06 Juli 2014

Week 5

29 Juni 2014

Week 4
Joëlle

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7965

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Nieuw zeeland

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Curaçao

Landen bezocht: