Week 4 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Joëlle Camp - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

29 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Om 6 uur werd ik wakker van de wekker, omdat Wayne moest werken. Gelukkig kon ik nog lekker even blijven liggen. Ik had om 10 uur met Jenna afgesproken om de stad te gaan verkennen. Eerst zijn we naar het museum gegaan waar we ook weer wat over de geschiedenis en Maori cultuur hebben geleerd. Daarna hebben we de halve middag in het cafe bij het museum gezeten vanwege de heerlijke koffie en snelle gratis wifi haha. We hadden een beetje gekeken wat er allemaal te doen was en zijn toen naar de botanische tuin gelopen. Ze hadden een hele grote rozentuin, maar omdat het winter is was er helaas weinig groen te bekennen. Gelukkig waren de rozen wel allemaal open in veel verschillende kleuren. Verder was er helaas niet veel moois te zien. Het begon ook al donker te worden dus toen zijn we maar weer terug gelopen. 's Avonds ben ik met Wayne gaan uiteten in een Indisch restaurant. Ik ben er trouwens achter gekomen dat indisch eten echt verrukkelijk is! Haha. Daarna zijn we met Jenna naar een bar gegaan en hebben we wat cocktails gedronken.

Vandaag wouden we eigenlijk mt Victoria beklimmen, maar het regende echt heel erg hard. We gingen dus maar weer in het museum cafe zitten uit ellende. Na een lekkere lunch bij McDonalds zijn we naar het hostel gegaan waar Jenna verbleef en hebben daar de rest van de miserabele dag maar rond gehangen. 's Avonds ben ik met Jenna in een japans restaurantje gaan eten. Dit was echt heerlijk! Toem we afrekende kregen we er een kaartje bij waarbij we bij een nabij gelegen cafe 2 desserts voor de prijs van 1 konden krijgen. Hier zeiden wij natuurlijk geen nee tegen! En mijn god wat waren die desserts lekker!! We hadden er 4 besteld en toen alles gedeeld haha. Gewoonweg verrukkelijk!
Ik was daarna echt zo moe dat ik lekker op tijd naar bed ben gegaan.

Vandaag alweer woensdag. De tijd vliegt hier echt voorbij! Maar vandaag was het echt tijd om onze vakantie naar Fiji te boeken.We waren al van begin af aan van plan naar Fiji te gaan dus zijn we naar het museum gegaan met al onze spullen en hadden geluk dat er in de laatste week een goede deal was! En toen geboekt! Van 16-23 juli zit ik in Fiji want we verlangen echt erg naar zonneschijn! Het vervelende is alleen dat ik op de terugweg dan wel in 48 uur tijd in 5 vliegtuigen zit en op 6 vliegvelden kom. Maar goed je moet er wat voor over hebben!
In de middag zijn we naar de kunstgallerij gegaan waar ze een van de grootste zitkussens ter wereld hadden. Dit was echt heel relaxt en hier hebben we dan ook een tijdje op gelegen.
's Avonds heb ik voor Wayne en mij gekookt en heb ik weer eens een normale maaltijd gehad haha. Vervolgens ben ik direct met Jenna naar The Library gegaan voor nogmaals een hemels dessert! Daarna was het weer inpakken en vroeg naar bed, want we moesten met het veer naar het zuidereiland en de bus richting veer vertrok al om 7 uur.

Het opstaan ging erg moeizaam vanmorgen. Ik merk toch wel dat het laat naar bed en vroeg opstaan en daarbij het reizen wel erg uitputtend is. Eenmaal op het veer hadden we een mooi plekje bij het raam kunnen bemachtigen. Toen we het zuidereiland naderde waren er al prachtige landschappen te zien. Gelukkig was er ook een buitendek waar je prachtige foto's kon maken. Het veer was 3 kwartier later vertrokken dan gepland dus we hoopte dat onze bus er dan nog was. Gelukkig mochten wij als eerste van boord en hoefden we maar 10 minuten op onze bus richting Nelson te wachten. Eenmaal in Nelson moesten we best ver naar ons hostel lopen en hebben we 3 pauzes gehad onderweg... Toen we ons op de kamer gesetteld hadden moesten we eerst even bijkomen in de jacuzzi van de lange zware wandeling. In dit hostel kreeg je iedere avond gratis groentensoep met brood die echt verrukkelijk was! Tijdens het eten hadden we al veel leuke mensen ontmoet en na het eten hebben we de hele avond uno gespeeld met een paar. Erg gezellig!

's Morgens zijn we eerst naar de winkel gegaan en hebben we een beetje bekeken wat er allemaal te doen was. Dit was niet heel veel helaas. Je kon er wel mooie wandelingen maken dus zijn we die middag naar het centrum van Nieuw Zeeland gelopen. Na een paar keer bijna mis te zijn gelopen hadden we het dan uiteindelijk gevonden! Het uitzicht dat je hier had was prachtig. Jammer genoeg ging het al snel regenen en zijn we maar weer terug gegaan. En toen was het weer soeptijd! Haha. In de avond hadden we een klein gangfeestje lekker op de grond met z'n allen!

De volgende dag stonden we alweer om 6 uur op om naar het Abel Tasman national park te gaan. We werden eerst met een busje opgehaald en tijdens de rit vertelde de chauffeur vanalles over de omgeving. De omgeving hier was prachtig en in Nelson is het altijd warmer, omdat het omringt wordt door hoge bergen. Vervolgens werden we door de watertaxi opgehaald en na een 2 uur durende bootrit afgezet op het strand vanwaar onze wandeltocht begon. Tijdens de bootrit hadden we een paar zeehonden gezien. Erg leuk om te zien hoe ze allemaal liggen te genieten van de zon. Er was nog een ander meisje, een Duitse, die met ons meeliep. Blijkbaar verbleef zij in hetzelfde hostel als ons.
Het was erg mooie tocht met mooie uitzichten over stranden en water. Op een gegeven moment konden we kiezen voor het eb of vloed pad. Het eb pad was 40 minuten minder lopen dus besloten we daarvoor te gaan. Alleen was het helaas wat minder eb dan we hadden gedacht en gehoopt. We hadden het namelijk al een aantal smalle beekjes en waterstroompjes droog gehouden en best ver omgelopen om ze over te steken totdat er opeens een riviertje voor onze neus was. We hadden geen zin om terug te lopen, want dan zouden we onze watertaxi missen dus besloten we hem maar over te steken. Het was niet heel diep dus ik dacht dat die 4/5 meter makkelijk te doen was door op uitstekende stenen te springen. Helaas ging het bij mij halverwege mis en stond ik precies tot aan de rand van mijn shoenen toe in het water. Toen had ik er ook schijt aan ook en ben ik gewoon door het water doorgelopen haha.
De andere 2 waren zo slim zich om te draaien en hun schoenen uit te doen wat achteraf een geniaal idee was...
Eenmaal terug in het hostel waren we half bevroren, omdat het sterk afgekoeld was en verlangden we naar de jacuzzi. We wouden de soep niet missen dus hadden we een kom soep meegenomen in de jacuzzi haha.
's Avonds gingen we met z'n allen op stap, maar eerst indrinken met drankspelletjes. We gingen kingzen woehoe! Niet mijn sterkste spel en dat had de rest helaas ook zo in de gaten en natuurlijk wou iedereen mij als drinkbuddy... Daarna gingen we naar een club waar we de rest van de groep weer zagen en het was heerlijk om weer eens echt even op stap te gaan.

De volgende octend waren we gelukkig redelijk fit. De rest van deze zondag hebben we een beetje een lui dagje gehad, want nadat we nog even het dorp in zijn gegaan hebben we de rest van de dag in het hostel gehangen. Na de soep gingen we voor de laatste keer in de jacuzzi. Dit keer was de sauna aan dus zijn we hier nog even in geweest. Een paar sprongen na de sauna in het ijskoude zwembad en nadat ze ons er in wilden duwen zijn we toch maar vrijwillig gegaan brrrr. 's Avonds hadden we ook weer 2 nieuwe kamergenoten gekregen die al sliepen toen we binnenkwamen. Na zachtjes alles ingepakt te hebben snel naar bed, want om 5:30 ging de wekker alweer!

• 08 Juli 2014 - 08:16

Astrid:

Ha die jarige nicht!! de felicitaties nog vanuit het regenachtige kikkerlandje! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad gisteren( of is het bij julie nu vandaag? 7 juli ? ik heb geen idee wat het tijdverschil is. Ben benieuwd hoe Fiji zal bevallen; is vlgs mij net zo'n bounty island; zon , wit strand pambomen; moet erg mooi zijn.
    hier is het nu dat het met bakken uit de hemel komt dus veel mis je niet. Voetbal is nog effe alles wat de klok slaat ; iedereen maakt zich op voor de wedstrijd tegen argentinië as woensdag; halve finale.
    Alleen wij niet ha ha, 3 mannen en geen enkel die een greintje verstand of interesse in voetbal heeft.
    Komende weken zullen opa en oma gaan verhuizen naar een appartement in het centrum. Iedereen ; nou ja bija iedreeen wordt ingeschakeld o mee te helpen. Dus bij retour zul je ergens anders je grootouders kunnen vertellen wat je allemaal hebt meegemaakt in Nieuw Zeeland.
    Groetejs vanuit "waterpark"nederland en geniet van Fiji!